کد خبر: ۴۸۵۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۵ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ۷۸ درصد جایگاه‌های سوخت برای مدیریت خاموشی‌های گاز و برق سوخت جایگزین خود را تأمین کردند.

به گزارش برق نیوز، پرویز محمدنژاد در جمع خبرنگاران درباره نشست مجمع نمایندگان استان‌های شمالی با رئیس جمهور که در هفته‌های گذشته برگزار شد اظهار داشت: ما در ۳ بخش مشکلات را مطرح کردیم؛ یکی مشکلات شمال کشور، بخش دوم مشکلات استان و بخش بعدی مشکلات شهرستان‌ها بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره آخرین پیگیری‌های کمیسیون برای جلوگیری از خاموشی‌ها با بیان اینکه سال گذشته با بحران گاز روبه‌رو بودیم که منجر به خاموشی‌هایی شد تصریح کرد: نخستین جایگاه برای قطع گاز نیروگاه‌های برق هستند و این باعث ایجاد مشکل در تولید برق نیز شد و خاموشی‌های برق در تابستان خود را بیشتر نمایان کرد.

رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ما توانستیم بخشی از مشکلات مردم را در این بخش پوشش دهیم افزود: اکنون حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب کمبود گاز داریم که این کمبود، خاموشی نیروگاه‌های برق را به همراه دارد و تنها راهی که برای مدیریت کوتاه‌مدت این مشکل در نظر گرفتیم سوخت جایگزین و افزایش آن است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون ۷۸ درصد جایگاه‌های سوخت که ۳ میلیارد متر مکعب است سوخت جایگزین خود را تأمین کردند گفت: در قانون برنامه امسال تکلیفی را برای وزارت نیرو مشخص کردیم و به این وزارتخانه اختیار را دادیم که طبقات ضعیف جامعه از پرداخت قبوض برق معاف کند.

وی با بیان اینکه به وزرات نیرو تکلیف کردیم که این هزینه را با طبقات بالا که مصرف برق برای آن‌ها مفهومی ندارد جبران کند افزود: وزارت نیرو پایه محاسبه برق که قرار بود قیمت آن با نیروگاه‌های بخاری محاسبه شود را اعمال نکرد و پایه محاسبه برق با نیروگاه‌های تجدیدپذیر که ۸۲۰ تومان است محاسبه و باعث افزایش هزینه قبوض برق شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه به وزارت نیرو تکلیف کردیم این بی‌عدالتی ایجاد شده در محاسبه قیمت قبوض مشترکان برق را جبران کند و وزارت نیرو نیز دستور مذکور را به همه شرکت‌های برق در کشور ابلاغ کرد اذعان داشت: بر این اساس مبلغ بالای قبوض برق مشترکان ابطال و یا با تقسیط قیمت پرداخت می‌شود.

محمدنژاد با بیان اینکه طرح "توسعه و مانع‌زدایی صنعت برق" سه‌شنبه گذشته در کمیسیون انرژی با اکثریت آرا نهایی و به هیئت رییسه ارجاع داده شد گفت: سال‌های سال جدول الگوی مصرف عادلانه نبود و میزان افزایش‌ها متفاوت بود که ما آن را یکسان کردیم و پس از تصویب طرح و اجرای آن به عنوان قانون عدالت در توزیع خدمات برق اجرا می‌شود.

رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره با اینکه گیلان یکی از استان‌هایی است که میزان تولید برق آن بیش از مصرف است، اما باز با کمبود روبه‌رو می‌شود چرا که همه نیروگاه‌ها تولیدات خود را به شبکه سراسری انتقال می‌دهند عنوان کرد: تأکید ما اکنون در کمیسیون انرژی این است که تولید پراکنده برق با فناوری روز داشته باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در این حوزه توفیق زیادی نداشتیم و تنها یک درصد برق را از منابع تجدیدپذیر دریافت می‌کنیم خاطرنشان کرد: در طرح "توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور" صنایع بزرگ و نیروگاه‌های کشور را به تولید برق به‌ویژه تجدیدپذیر مکلف کردیم.

وی درباره مشکلات توزیع برق در گیلان با بیان اینکه ۳۰ درصد شبکه توزیع برق استان گیلان فرسوده بوده و نیازمند اعتبارات بسیاری است که شدنی نیست گفت: تنها راه مدیریت این مشکل، تعویض شبکه‌های فرسوده به تناسب قدمت استفاده آنان بود؛ سال گذشته نوسازی ۱۴ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق را به وزارت نیرو تکلیف کردیم.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: از ۱۴ هزار کیلومتر نوسازی شبکه فرسوده توزیع برق کشور، هزار کیلومتر آن مربوط به استان گیلان و مقدار خوبی برای استان بود همچنین در لنگرود نیز بخش اعظمی از شبکه‌ها کابلی شد و هفته گذشته نیز ۵۰ کیلومتر دیگر کابل خودنگهدار وارد شهرستان لنگرود شد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار