کد خبر: ۴۸۶۰۶
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۷ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰
با کشف ۷۲ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در یک هفته گذشته، تعداد مراکز کشف شده غیرمجاز کشور به ۵ هزار و ۸۶۱ مرکز رسید. این مراکز برقی معادل تولید یک نیروگاه به بزرگی ۹۰۰ مگاوات را مصرف می‌کردند.

به گزارش برق نیوز، با تلاش‌های صورت گرفته و تحلیل‌های انجام شده در مصرف شبکه، تعداد ۷۲ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در کشور شناسایی شد. برآورد‌ها حاکی از مصرف بیش از ۲ هزار مگاوات از برق تولیدی کشور در بخش استخراج رمز ارز است که برای تامین این میزان می‌بایست سه نیروگاه جدید احداث شود.

این گزارش حاکی است، در هفته جاری ۲۲ درصد از موارد کشف شده از محل گزارش‌های مردمی و ۳۵ درصد نیز با استفاده از تحلیل الگوی مصرف صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، ۳۴ درصد از دستگاه‌های کشف شده در مراکز صنعتی و ۳۱ درصد نیز در بخش خانگی بوده است که سهم عمده‌ای را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین سهم ۴۳ درصدی ظرفیت‌های بین ۱۰ تا ۱۰۰ کیلوواتی نسبت به کلیه کشفیات، نشان دهنده این واقعیت است که طی سه هفته اخیر تعداد دستگاه‌های کشف شده به ازای هر پرونده افزایش یافته است.

بر پایه این گزارش، تاکنون ۵ هزار و ۸۶۱ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز کشف و تعداد ۲۲۲ هزار و ۶۵۲ دستگاه از این مراکز جمع‌آوری شده است.

ظرفیت مصرف این مراکز بیش از ۶۰۰ مگاوات است که برای تولید این میزان برق می‌بایست یک نیروگاه به بزرگی بیش از ۹۰۰ مگاوات احداث شود تا برق در محل مشترک به مصرف برسد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار