کد خبر: ۴۸۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۷ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰
روند احداث ۴۰۰ طرح وزارت نیرو شتاب می گیرد معاون حقوقی، پشتیبانی و پارلمانی وزیر نیرو گفت: ۴۰۰ طرح با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که برنامه ‎ریزی شده تا با یک شیب تند عملیات اجرایی آنها ظرف چهار سال به اتمام برسد. احمد حیدری در نشست با استاندار بوشهر افزود: امید است با اجرای این طرح‎ها مردم طعم شیرین پروژه های وزارت نیرو در حوزه های آب و برق را بچشند.

به گزارش برق نیوز، معاون حقوقی، پشتیبانی و پارلمانی وزیر نیرو گفت: ۴۰۰ طرح با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که برنامه ‎ریزی شده تا با یک شیب تند عملیات اجرایی آن‌ها ظرف چهار سال به اتمام برسد.

 احمد حیدری در نشست با استاندار بوشهر افزود: امید است با اجرای این طرح‎ها مردم طعم شیرین پروژه‌های وزارت نیرو در حوزه‌های آب و برق را بچشند.

وی بیان کرد: این وزارتخانه برنامه‏‌ریزی لازم را انجام داده تا در پیک مصرف برق خاموشی وجود نداشته باشد و یا در صورت وقوع به صورت حداقلی باشد.

حیدری یادآور شد: تابستان قبل میزان برق مورد نیاز ۶۲ هزار مگاوات بود که ۵۰ هزار مگاوات آن تامین و مابقی با اعمال خاموشی مدیریت شد.

وی افزود: در وزارتخانه برنامه‎هایی راهبردی در این راستا تدارک دیده شده تا برای چهار سال ۳۵ هزار مگاوات برق تولید شود که ۱۰ هزار مگاوات آن برق تجدیدپذیر (بادی و خورشیدی) توسط بخش خصوصی، ۱۰ هزار مگاوات توسط صنایع و ۱۵ هزار مگاوات نیز وزارت نیرو به صورت ترکیبی اقدام به تولید می‌کند.

معاون وزیر نیرو یادآور شد: در موضوع آب نیز از صددرصد آب مصرفی کشور بیش از ۹۰ درصد در بخش کشاورزی، ۶ درصد در بخش شرب و مابقی نیز مربوط به صنعت است.

وی گفت: مقرر شده آب مورد نیاز صنایع از دریا یا تصفیه فاضلاب تامین شود تا مشکلی برای آب شرب و کشاورزی ایجاد نشود.

حیدری افزود: مرکز جهاد آبرسانی روستایی نیز با هماهنگی قرارگاه امام حسن (ع) راه اندازی شده است که در فاز نخست ۱۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار مواجه با تنش آبی در پوشش قرارگاه، قرار بگیرند تا ظرف یک تا دو سال مشکل تامین آب آن‌ها حل شود.

وی یادآورشد: شهر‌های مواجه با تنش آبی کشور نیز شناسایی شده و نسبت به تامین آب آن‌ها اقدامی شود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار