کد خبر: ۴۸۷۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳:۱۴ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰
براساس لایحه بودجه ۱۴۰۱، وزارت نیرو اجازه دارد از طریق شرکت‌های تابعه نسبت به تاسیس شرکت‌های صندوق پروژه با مشارکت متقاضیان و سرمایه‌گذاران غیر دولتی برای تجهیز منابع ساخت و بهره‌برداری از پنج‌هزار مگاوات نیروگاه تولید برق با اولویت مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته اقدام کند.

به گزارش برق نیوز، بر اساس بند «ز» تبصره (۱۵) لایحه بودجه ۱۴۰۱، به وزارت نیرو اجازه داده می‌شود از طریق شرکت‌های تابعه نسبت به تاسیس شرکت‌های صندوق پروژه با مشارکت متقاضیان و سرمایه گذاران غیر دولتی به منظور تجهیز منابع، احداث و بهره‌برداری از پنج هزارمگاوات برق با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اقدام کند.

حداکثر آورده بخش دولتی (اعم از وجوه نقد و آورده غیر نقدی) معادل ۴۹ درصد است. این سهم پس از تکمیل و بهره‌برداری نیروگاه‌های مذکور به ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

اجرای قرارداد‌های مشارکتی در این زمینه پس از تعیین آورده طرف بخش غیر دولتی فراخوان و ثبت شرکت سهامی خاص انجام می‌شود. تعهدات و منافع حاصل از اجرای پروژه‌ها براساس قدرالسهم مشارکت‌کنندگان تسهیم می‌شود.

 سید ابراهیم رییسی روز یکشنبه با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس کرد.

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه پیشنهادی دولت، بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون (۳۶.۳۱۰.۷۰۴.۶۲۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار