کد خبر: ۴۸۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۱ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰
محسن طرزطلب؛
واحد‌های گازی نیروگاه زرند تا پیک ۱۴۰۰ به شبکه متصل می‌شوند مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی نیروگاه سیکل‌ترکیبی زرند تا پیک مصرف برق سال آینده وارد مدار می‌شوند.

به گزارش برق نیوز، "محسن طرزطلب" در جریان بازدید از روند ساخت نیروگاه سیکل‌ترکیبی زرند کرمان با اعلام این خبر، افزود: پروژه احداث این نیروگاه در راستای اجرای سیاست‌های صنعت برق کشور با برخورداری از دو واحد گازی و یک واحد بخار به ظرفیت ۴۸۴ مگاوات در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: افزایش ظرفیت تولید برق منطقه و تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور و کمک به افزایش پایداری شبکه، استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور و ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های حرارتی از جمله اهداف اجرای این پروژه بوده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی ادامه داد: پاسخ به نیاز روزافزون رشد مصرف برق منطقه ناشی از گسترش صنایع محلی، توسعه کشاروزی و مصارف عمومی و خانگی و همچنین اشتغال‌زایی از دیگر مسائلی است که در روند ساخت این نیروگاه مورد توجه قرار گرفته است.

طرزطلب پیشرفت ساخت واحد اول نیروگاه را بیش از ۸۳ درصد برشمرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاشیم تا هر دو واحد گازی این نیروگاه را بهار سال آینده به بهره‌برداری برسانیم تا این واحد‌ها برای روز‌های اوج مصرف برق تابستان سال ۱۴۰۱ جهت کمک به شبکه برق کشور وارد مدار شوند.

نیروگاه سیکل‌ترکیبی زرند در ۱۰ کیلومتری جاده زرند به کرمان در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار واقع شده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار