کد خبر: ۴۸۸۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۶ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰
ظرفیت اسمی تولید برق کشور با بهره برداری از حدود ۸۰۰ مگاوات ظرفیت جدید در ۱۰۰ روز ابتدایی فعالیت دولت، به ۸۶ هزار و ۲۱۵ مگاوات رسید.

به گزارش برق نیوز، در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاهی در نیروگاه‌های حرارتی کشور شامل واحد‌های بخاری، گازی و سیکل ترکیبی، ۸۰.۸ درصد از ظرفیت کل نصب شده تولید برق کشور را شامل می‌شود.

ظرفیت واحد‌های بخاری تولید برق هم اکنون بالغ بر ۱۵ هزار و ۸۲۹ مگاوات بوده و سهم ۱۸.۴ درصدی از ظرفیت نصب شده تولید برق کشور را به خود اختصاص داده اند.

همچنین ظرفیت اسمی واحد‌های گازی نصب شده به ۲۱ هزار و ۹۶۵ مگاوات رسیده و سهم واحد‌های گازی در ظرفیت نصب شده تولید برق کشور به ۲۵.۵ درصد می‌رسد.

ظرفیت اسمی واحد‌های سیکل ترکیبی نیز هم اکنون ۳۱ هزار و ۸۲۸ مگاوات و سهم این بخش از ظرفیت نصب شده تولید برق کشور، ۳۶.۹ درصد است.

* سهم ۱.۲ درصدی تولید برق هسته‌ای از ظرفیت نصب شده تولید برق ایران

ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق آبی در حال حاضر ۱۲ هزار و ۱۰۰ مگاوات بوده و تولید برق از انرژی آب سهمی ۱۴ درصدی در ظرفیت نصب شده تولید برق کشور دارد.

تولید برق از انرژی اتمی نیز با فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر، ۱.۲ درصد از ظرفیت نصب شده تولید برق کشور و به میزان ۱۰۲۰ مگاوات است.

همچنین ظرفیت اسمی تولید برق در واحد‌های تولید پراکنده به ۲ هزار و ۱۳۰ مگاوات رسیده است. از این رقم، ۲۴۵ مگاوات، واحد‌های خودتأمین تولید برق هستند. مجموع سهم واحد‌های تولید پراکنده در ظرفیت نصب شده تولید برق کشور به ۲.۵ درصد می‌رسد.

* سهم ۱ درصدی تولید برق تجدیدپذیر از ظرفیت نصب شده تولید برق ایران

ظرفیت اسمی تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر هم اکنون ۹۰۴ مگاوات بوده که این رقم سهمی ۱ درصدی در ظرفیت نصب شده تولید برق کشور دارد.

واحد‌های دیزلی نیز به مجموع ظرفیت ۴۳۹ مگاوات، سهمی ۰.۵ درصدی در ظرفیت نصب شده تولید برق کشور دارند.

هم اکنون، در مجموع ظرفیت اسمی تولید برق کشور با بهره برداری از حدود ۸۰۰ مگاوات ظرفیت جدید در ۱۰۰ روز ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم، به ۸۶ هزار و ۲۱۵ مگاوات رسیده است.

منبع: تسنیم
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داننده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
0
0
خخخ ، ... استخون نداره
بر طبل شادانه بكوب
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار