کد خبر: ۴۸۸۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۵ - ۰۱ دی ۱۴۰۰
شبکه توسعه فناوری با حضور مدیران عامل صنعت آب و برق آذربایجان در محل مجتمع آموزشی و پژوهشی آذربایجان از طریق ارتباط تصویری با پژوهشگاه نیرو و با حضور وزیر نیرو رونمایی شد.

به گزارش برق نیوز، آیین رونمایی از شبکه توسعه فناوری آذربایجان همزمان به صورت ویدیو کنفرانسی در چهار مرکز رشد و فناوری نیرو در مناطق آذربایجان (شمال غرب)، غرب، خراسان و اصفهان برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در آذربایجان شرقی در این آیین گفت: هدف و شعار این دست از برنامه‌ها کاهش ناترازی تولید و مصرف آب و برق و معرفی توانمندی‌های فن آوران بومی صنعت آب و برق منطقه است.

یوسف غفارزاده اظهار کرد: تجلیل از دستاورد‌های پژوهشی و فن آوری و تجاری سازی محصولات فن آورانه از دیگر اهداف رونمایی از شبکه توسعه فناوری صنعت آب و برق آذربایجان است.

وی همچنین گفت: آب و برق جزو چالش‌هایی است که در بیشتر نقاط ایران همچنین در آذربایجان شرقی وجود دارد که از جنبه‌های مختلف تامین، تولید و افزایش بهره وری شبکه‌ها و مدیریت مصرف جای کار بسیار دارد.

وی با اشاره به مصرف ۹.۵ میلیارد مترمکعب آب و چهار هزار و ۷۰۰ مگاوات برق در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان، ادامه داد: این میزان آب و برق مصرفی قابل توجه است که می‌شود با ۵۰ درصد همین میزان انرژی، نیاز‌ها را برطرف و بقیه را برای نسل‌های آینده و پایداری محیط زیست حفظ کرد.

غفارزاده خاطرنشان کرد: بر این اساس باید نحوه استفاده از آب و بهره وری از انرژی را بدانیم ضمن اینکه ضوابط مصرف و مدیریت آن نیز لازم است.

وی خواستار تشکیل کار گروه تخصصی برای مدیریت مصرف، تولید و بهره وری از انرژی در آذربایجان شرقی برای تاثیرگذاری لازم در میدان عمل از طرف تمام متولیان موضوع شد.

رئیس مرکز رشد صنعت آب و برق شعبه آذربایجان هم در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مرکز به نیاز‌های فناورانه چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان با احصای این نیاز‌ها پاسخ خواهد داد.

علی پریش اظهار کرد: شرکت‌های فناور و دانش بنیان با احصای نیازمندی ها، گام موثری در رفع نیاز‌ها و کاهش مصرف انرژی خواهد داشت.

وی افزود: در این مرکز آموزش‌های تخصصی حوزه انرژی به مدیران این بخش ارائه می‌شود و تا کنون ۱۲ هزار نفر از مدیران انرژی کشور آموزش‌های لازم را در این مرکز گذرانده اند.

وی با اشاه به اینکه بیش از ۲۰ پروژه بزرگ کشور ممیزی انرژی شده است، گفت: از دیگر ظرفیت‌های مرکز این است که می‌تواند تا ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات در مدیریت مصرف انرژی صنایع ارائه دهد.

بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های نوآوری صنعت آب و برق استان از برنامه‌های این رونمایی بود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار