کد خبر: ۴۸۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۰ - ۰۲ دی ۱۴۰۰
مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع گفت: در راستای عملیاتی شدن تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع، اولین قرارداد این تفاهم‌نامه جهت احداث فاز دوم نیروگاه گازی سمنان (شهید باکری) به صورت EPC (مهندسی، تامین تجهیزات، اجرا) توسط بخش خصوصی مبادله شد.

اولین قرارداد احداث نیروگاه با مشارکت بخش خصوصی در سمنان

به گزارش برق نیوز، سید زمان حسینی افزود: این قرارداد بین شرکت توسعه معادن و فلزات و گروهی خصوصی برای احداث ۳۶۶ مگاوات با سرمایه‌گذاری حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان به امضا رسیده و مقرر شد این طرح حداکثر طی یک سال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به بازدید وزیر نیرو از زیرساخت‌های موجود در نیروگاه گازی سمنان در آبان سالِ جاری و تاکید بر سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی و سنگرون شدن نیروگاه در پیک سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: این موضوع به صورت جدی در برنامه زمان‌بندی احداث نیروگاه در قرارداد مبادله شده مورد تاکید قرار گرفته است.

مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مربوط به دوره پیشبرد از قبیل؛ صدور موافقتنامه اصولی، طرح کلی اتصال به شبکه، تخصیص آب، محیط زیست، سوخت و صدور پروانه احداث در کوتاه‌ترین زمان (۷۰ روز) هماهنگی و اجرا شد.

وی افزود: در مراسم مبادله این قرارداد، با حضور مدیران عامل این شرکت‌ها بر سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی، پشتیبانی‌ها و تامین منابع مالی این طرح تاکید شد.

گفتنی است، نیروگاه سیکل‌ترکیبی قدس سمنان معروف به نیروگاه شهید باکری با برخورداری از دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی در کیلومتر ۱۰ بزرگراه سمنان - دامغان واقع شده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار