کد خبر: ۴۸۸۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳:۱۲ - ۰۳ دی ۱۴۰۰
برنامه‌ریزی برای استفاده از پساب در نیروگاه‌های بخاری مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: برنامه‌ریزی برای جایگزین کردن استفاده از پساب به جای آب در نیروگاه‌های بخاری که کنار دریا نیستند، در دستورکار قرار دارد.

به گزارش برق نیوز، محسن طرز طلب افزود: نیروگاه‌های بخاری از آب زیادی برای سیستم خنک‌کننده استفاده می‌کنند؛ بر همین اساس و با توجه به شرایط خشکسالی، برنامه‌ریزی شده تا از پساب در این نیروگاه‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: نیروگاه طرشت تهران یکی از نیروگاه‌هایی بوده که آب خیلی زیادی مصرف می‌کرد و براین اساس و با هدف کم کردن مصرف آب در این نیروگاه، اکنون اقدام به جمع آوری نیروگاه و جایگزینی آن با واحد‌های جدیدی که هیچ مصرف آبی نیاز ندارد کرده‌ایم.

مدیرعامل برق حرارتی گفت: برج‌های «تَر» نیروگاه شهید مفتح همدان نیز که آب زیادی مصرف می‌کرد تبدیل به برج‌های خشک شده تا مصرف آب کمتر شود. با این اقدام میزان مصرف آب هر برج ۸۵ درصد کم شده است. همچنین در این نیروگاه از پساب نیز استفاده می‌شود.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهندس توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
0
3
استاندارد و دستورالعمل استفاده مجدد از پساب های نیروگاهی حدودا ۱۵ سال پیش از طرف توانیر تهیه و ابلاغ شد و همین الان در معاونت تحقیقات شرکت توانیر موجوده میتوانید بخوبی از آن استفاده کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
0
2
نیروگاه در حال احداث طبس را دریابید. این نیروگاه از کدام منبع آب در کویر تغذیه خواهد کرد. برای منابع آب چه اتفاقی خواهد افتاد. در منطقه احداث این نیروگاه از کدام پساب استفاده خواهد شد. آیا احداث این نیروگاه با توجه به مصرف بسیار بالای آب در ذغالشویی و خود نیروگاه چه توجیهی دارد. در کدام کشور اینچنین با منابع آب که به سختی جایگزین میشوند، برخورد میشود. لطفا برق نیوز این موضوع را پیگیری کند و مسئولین پاسخ دهند. چرا در کویر مرکزی که جز دریایی از خاک و ماسه نیست، نیروگاه بخار احداث میکنند.
یک مهندس توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
0
2
حدوه 15 سال پیش استاندارد و دستورالعمل های استفاده از پساب های نیروگاهی تدوین و ابلاغ شده که فوق العاده مورد استقبال نیروگاهیان قرار گرفت...توصیه میکنم آنرا از دفتر تحقیقات توانیر تهیه و استفاده کنن نیروگاهی ها
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار