کد خبر: ۴۸۸۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۱ - ۰۵ دی ۱۴۰۰
مصطفی رجبی مشهدی؛
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: از همه مشترکان و به‌ویژه مشترکان عمده درخواست داریم تعمیرات دوره‌ای خود را در این فصل انجام دهند تا بتوانیم تولید برق را بدون محدودیت ادامه دهیم.

مشترکان تعمیرات دوره‌ای خود را در این فصل انجام دهند

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۸ درصد حجم مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها تکمیل است، گفت: قطعا نباید به این میزان سوخت دلخوش باشیم، چرا که با توجه به سرمای هوا، افزایش مصرف گاز و احتمال کاهش میزان گاز تزریق شده به نیروگاه‌ها، باید از سوخت مایع استفاده کنیم که در این صورت حجم مخازن به سرعت رو به کاهش خواهد گذاشت.

رجبی مشهدی با بیان اینکه حجم ذخایر سوخت نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته در وضعیت مناسبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیون لیتر سوخت بیشتر در مخازن وجود دارد.

رجبی مشهدی پیک مصرف برق چهارمین شب از دی ماه را ۴۱ هزار مگاوات بیان کرد و ادامه داد: این در حالی است که پیک مصرف برق در تابستان حدود ۶۷ مگاوات بود، پس در زمستان امسال به لحاظ ظرفیت مشکلی نداریم، بلکه عمده مشکل ما محدودیت در تأمین سوخت است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: از همه مشترکان و به‌ویژه مشترکان عمده درخواست داریم تعمیرات دوره‌ای خود را در این فصل انجام دهند تا بتوانیم تولید برق را بدون محدودیت ادامه دهیم.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت نکات مدیریت مصرف برق، افزود: مشترکان خانگی نیز می‌توانند با مصرف صحیح برق، در این روند موثر باشند.

"جلال نورموسوی"، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز کشور نیز در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: به علت تقارن شروع فصل سرما و ورود دو سامانه بارشی به کشور، مصرف گاز در کشور بالا رفته است و پیش‌بینی می‌شود این سرما حدود یک هفته در کشورمان باقی بماند.

وی ادامه داد: مصرف گاز در روز‌های اخیر از ۵۲۰ میلیون مترمکعب به ۵۴۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته، البته انتظار می‌رود در بخش مصرف خانگی و واحد‌های تجاری و مشترکان جزء، این رقم به ۶۰۰ میلیون مترمکعب برسد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار