کد خبر: ۴۸۸۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۹ - ۰۶ دی ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 2700 انشعاب غیرمجاز برق در این استان به انشعاب مجاز تبدیل شد.

به گزارش برق نیوز، "هیوا لهونیان" با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در استان کردستان وجود دارد، گفت: شهرستان‌های مریوان و سنندج با ۲۱۰۰ انشعاب غیرمجاز دارای بیشترین سهم از این آمار هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۷۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در استان کردستان به انشعاب مجاز تبدیل شده است، افزود: رقم مصرفی برق غیرمجاز در این استان معادل یک تا ۱.۵ درصد کل مصرف برق این منطقه است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از عواملی همچون ساخت و ساز‌های غیرمجاز، تغییر کاربری و انشعاب‌های کشاورزی به عنوان دلایل افزایش انشعاب‌های غیر مجاز خبر داد و تصریح کرد: در صورتی که دارندگان انشعاب‌های غیر مجاز، اقدام به دریافت انشعاب غیر دائم کنند مشمول جریمه نشده و فقط هزینه انرژی مصرف شده از آنان دریافت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گرفتن کابل مستقیم از شبکه، تابلو‌های برق و یا کابل مستقیم قبل از کنتور و دست‌کاری یا دخالت در عدم کارکرد صحیح لوازم اندازه‌گیری از مصادیق انشعاب غیر مجاز شمرده می‌شوند افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در راستای جلوگیری از ایجاد نوسان و اتصال در شبکه برق و همچنین تحقق اهداف کاهش تلفات و جمع آوری برق‌های غیر مجاز، اقداماتی از جمله فعال کردن اکیپ‌های انشعابات غیرمجاز، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، تسهیل‌گری در اعطای انشعاب به این دسته از مشترکان در چهار چوب ضوابط انجام داده است.

لهونیان با بیان اینکه استفاده از انشعاب‌های برق غیرمجاز از مصادیق تضییع حقوق عمومی به شمار می‌رود و می‌تواند موجب وارد آمدن خسارت به لوازم الکتریکی شهروندان شود گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه انشعاب غیر مجاز از طریق سامانه ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات برق، موضوع را اطلاع دهند تا عوامل اجرایی برق شهرستان‌های تابعه در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز اقدام کنند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار