کد خبر: ۴۸۹۳۸
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۷ - ۰۹ دی ۱۴۰۰
سندیکای صنعت برق ایران در نامه‌ای به معاونت استان‎ها و تشکل‎های اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران، اهم چالش‌های فعالان صنعت برق با شبکه بانکی کشور و راهکارهای پیشنهادی را ارائه کرد.

به گزارش برق نیوز، سندیکای صنعت برق ایران در نامه‌ای به معاونت استان‎ها و تشکل‎های اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران، اهم چالش‌های فعالان صنعت برق با شبکه بانکی کشور و راهکار‌های پیشنهادی را ارائه کرد. چالش‌ها در ۱۳ محور و راهکار‌ها در ۱۴ محور به شرح زیر گردآوری شده است. مشروح چالش‌ها و راهکار‌ها در فایل پیوست قابل مشاهده است:

به رسمیت نشناختن موجودیت شرکت پروژه‌ها در شبکه بانکی کشور، افزایش نرخ ارز و عدم توان بازپرداخت تسهیلات ارزی مأخوذه، بالا بودن هزینه‌های نقل‌وانتقال پول ناشی از عدم دسترسی به خدمات بانکی بین‌المللی، عدم بهره مندی از ظرفیت‌های گشایش اعتبارات اسنادی در صنعت برق، عدم اجرای واگذاری مطالبات از طریق کارگزاری (فاکتورینگ)، عدم ایفای نقش بانک توسعه صادرات در تسهیل صادرات، محدودیت‌های بانکی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان، عدم‌حمایت شرکت‌های تولیدکننده جهت خرید مواد اولیه از بورس کالا، مشکلات تخصیص ارز و رفع تعهدات ارزی، عدم تمکین بانک‌ها از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، محدودیت ارائه خدمات بانکی به شرکت‌های تهاتر کننده مالیات، مشکلات تهاتر بدهی‌های دولت با مطالبات بانک‌ها از شرکت‌ها و سخت‌گیری در اخذ وثایق ملکی از اهم چالش‌های صنعت برق با شبکه بانکی کشور هستند.

تنظیم آیین‌نامه پرداخت تسهیلات به شرکت پروژه‌ها، افزایش نرخ ارز و عدم توان بازپرداخت تسهیلات ارزی مأخوذه، تسهیم هزینه‌های دریافت خدمات و نقل‌وانتقال پول در بازار‌های بین‌المللی، استفاده از ظرفیت‌های گشایش اعتبارات اسنادی در صنعت برق، واگذاری مطالبات از طریق کارگزاری (فاکتورینگ)، تدوین سازوکار‌های حمایتی در بانک توسعه صادرات و افزایش سرمایه، رفع برخی محدودیت‌های بانکی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان برتر، تأمین نقدینگی موردنیاز شرکت‌های تولیدکننده جهت خرید مواد اولیه از بورس کالا، تسهیل تخصیص ارز و رفع تعهدات ارزی، تنظیم مقررات جهت تمکین بانک‌ها از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ارائه خدمات بانکی به شرکت‌های تهاتر کننده مالیات، نظام بخشی به تهاتر بدهی‌های دولت با مطالبات بانک‌ها از شرکت‌ها، تسهیل شرایط اخذ وثایق ملکی و استفاده از پتانسیل‌های شرکت‌های واسپاری راهکار‌های پیشنهادی سندیکا برای رفع چالش‌های صنعت برق با شبکه بانکی کشور هستند.

فایل پیوست

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار