کد خبر: ۴۸۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۹ - ۰۹ دی ۱۴۰۰
رئیس کمیته قطری بازسازی غزه از توافق با مقامات فلسطین و یک شرکت برق مستقر در غزه، برای راه اندازی نیروگاه برق این باریکه خبر داد.

به گزارش برق نیوز، محمد العمادی، رئیس کمیته قطری بازسازی غزه اعلام کرد که پیش نویس توافقی را با بخش انرژی، منابع طبیعی و شرکت تولید برق نوار غزه امضا کرده است.

وی در این باره گفت که این پیش نویس شامل توافق درباره سازوکار واردات و خرید لوازم راه اندازی تنها نیروگاه تولید برق در نوار غزه است.

بر اساس این پیش‌نویس، کمیته قطری هزینه ساخت خط لوله گاز از شرکت تامین کننده تا مرز‌های نوار غزه را تامین خواهد کرد که ۶۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

العمادی در این باره تصریح کرد که قرار است شرکت تولید برق غزه بخش انرژی فلسطین هم اقدامات تغییر منبع سوخت نیروگاه به گاز به جای سوخت‌های مایع را انجام دهند.

این پروژه که از آن به عنوان طرح "گاز برای غزه" یاد می‌شود، گاز طبیعی میدان گازی لویاتان اراضی اشغالی را جایگزین سوخت دیزل نیروگاه غزه می‌کند. این گاز از میدان گازی لویاتان به تاسیساتی در جنوب اراضی اشغالی منتقل می‌شود و از آن جا، از طریق یک خط لوله که قطر و اتحادیه اروپا هزینه آن را تامین می‌کنند، به نیروگاه غزه منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس این توافق، قرار شد سازمان انرژی و شرکت تولید برق غزه، ظرفیت تولید نیروگاه را به حداقل ۵۰۰ مگاوات افزایش دهند تا نیاز‌های برق آینده ساکنان این منطقه تامین شود.

به دنبال کارشکنی رژیم اسرائیل در ممانعت از ورود سوخت به نوار غزه فلسطین، تنها نیروگاه تولید برق این منطقه در آستانه تعطیلی قرار گرفته و از فوریه گذشته تاکنون روزانه تنها حدود ۱۲ ساعت برق تولید می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که با اجرای این طرح تولید برق این نیروگاه دو برابر شود و آن نیروگاه با محیط زیست سازگاری بیشتری نیز پیدا کند.

طی ماه‌های اخیر رژیم اسرائیل تلاش دارد بعد از رسوایی در تقابل با گروه‌های مقاومت غزه در جنگ ۱۱ روزه، با ممانعت از ورود سوخت و برخی از اقلام و کالا‌های حیاتی، این گروه‌ها را به پذیرش شروط خود مجبور کند که کارشکنی در ارسال کمک‌های مالی قطر و سوخت به غزه در همین راستا صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار