کد خبر: ۴۸۹۴۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۰ - ۱۱ دی ۱۴۰۰
اجرای آیین نامه اجرایی تعرفه برق از ابتدای بهمن ماه سخنگوی صنعت برق گفت: روز گذشته در هیئت وزیران آیین نامه اجرایی تعرفه برق به تصویب رسید. برای مشترکان پر مصرف پیش بینی شده است که تعرفه برق به صورت پلکانی افزایش یابد و یارانه انرژی متناسب با افزایش مصرف کاهش یابد. لازم به ذکر است که از ابتدای بهمن ماه این آیین نامه اجرایی خواهد شد.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی برق در رابطه با افزایش تعرفه پرمصرف‌های برق گفت: بر اساس بند یک بودجه ۱۴۰۰ به وزارت نیرو تکلیف شده بود که تعرفه‌ها را در بخش خانگی چگونه اصلاح کند که در راستای توزیع عادلانه یارانه‌های انرژی باشد.

او گفت: خوشبختانه روز گذشته در هیئت وزیران این آیین نامه به تصویب رسید. لازم است بیان شود که برای عمده مشترکان که زیر الگوی مصرف هستند، هیچ تغییر یا اصلاحی صورت نمی‌گیرد. حتی این دسته از مشترکان می‌توانند با کاهش مصرف خودشان از تشویق‌های پیش بینی شده در این آیین نامه برخوردار شوند. به طور مثال، اگر یک مشترکی در سال گذشته زیر الگو ۱۰۰ کیلو وات و یا کمتر مصرف کند می‌تواند از ۴۰ هزار تومان تخفیف برخوردار شود.

او گفت: برای مشترکانی که ۵۰ درصد الگوی مصرفی در منطقه جغرافیایی مشخص تعیین شده را کاهش دهند و تحت پوشش نهاد‌های حمایتی باشند، برق رایگان به آنان عرضه خواهد شد، اما برای مشترکان پر مصرف پیش بینی شده است که تعرفه برق به صورت پلکانی افزایش یابد و یارانه انرژی متناسب با افزایش مصرف کاهش یابد.

رجبی گفت: شرایط به این گونه است که افزایشی که در هر پلکان در نظر گرفته شده متناسب با هزینه‌ها باشد (مانند هزینه خرید تضمینی برق، یا هزینه نقل) فکر می‌کنیم با این اقدام مشترکان برای کاهش مصرف فکری کنند لازم به ذکر است که از ابتدای بهمن ماه این آیین نامه اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار