کد خبر: ۴۸۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۷ - ۱۲ دی ۱۴۰۰
هلند، کشوری که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ دست‌کم شهروندان دو میلیون خودروی برقی داشته باشند، جایگاه‌های توزیع الکتریسته هوشمند راه‌اندازی شده‌اند.

امکان فروش برق باتری در جایگاه‌های هوشمند شارژ خودرو در هلند

به گزارش برق نیوز، در حالی‌که شمار خودرو‌های برقی در کشور‌های اروپایی به سرعت بالا می‌رود، چگونگی شارژ باتری بیش از پیش به یک مساله جدی تبدیل شده است.

رانندگان خودرو‌های جدید می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه زمان شارژ باتری را مثلا با توجه به قیمت برق در ساعات اوج مصرف متوقف و آن را به زمان ارزان‌تر موکول کنند.

فراتر از این و با اجرایی شدن یک طرح پژوهشی، اگر راننده کاری با خودرو ندارند، می‌توانند برق ذخیره شده در باتری‌ها را به شبکه بازگردانند و پولش را بگیرد. این برق در باتری‌های دیگر ذخیره می‌شود و به نوبه خود، به متقاضیان فروخته می‌شود.

در حال حاضر ۴۶ جایگاه هوشمند توزیع برق در هلند وجود دارد و انتظار می‌رود در سال‌های آینده این شمار به شدت افزایش یابد و احتمالا جای شمار قابل توجهی از پمپ‌بنزین‌های کنونی را هم بگیرد.

جایگزینی خودرو‌های سوختی با خودرو‌های برقی، یکی از برنامه‌های اصلی برای کاهش ذرات کربن معلق در هوا به منظور مقابله با تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین است. بسیاری از کارخانه‌های بزرگ اروپا توقف خط تولید خودرو‌های سوختی طی سال‌های آینده را تصویب و اجرایی کرده‌اند.

منبع: سیتنا

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار