کد خبر: ۴۸۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۵ - ۱۲ دی ۱۴۰۰
اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای توسعه تجدیدپذیر‌ها در بودجه ۱۴۰۱ وزیر نیرو، انرژی برق را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: توسعه صنعت تجدیدپذیر برای کشور نه تنها یک انتخاب نبوده، بلکه یک ضرورت است.

به گزارش برق نیوز، "علی‌اکبر محرابیان" در آئین مبادله تفاهم‌نامه با شرکت‌های بخش خصوصی در راستای فراخوان ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر با اشاره به ضرورت استمرار رشد اقتصادی در کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم، اظهار کرد: این موضوع در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ هم وجود داشته و طبیعتا رشد اقتصادی در شرایط فعلی محقق نمی‌شود مگر با توسعه فراگیر صنعت انرژی که نیازمند توجه اساسی است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در کنار حمایت از تولید برق به این روش، باید از توسعه صنایع هم حمایت کرد، ادامه داد: مجموعه دولت امروز در حال حرکت رو به جلو بوده و از اقدامات مربوط به صنعت تجدیدپذیر حمایت لازم را انجام می‌دهد که اختصاص ردیف خاص و مستقل در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳ هزار میلیارد تومان در ماده ۱۲ لایحه بودجه مختص تجدیدپذیر درنظر گرفته شده که از نظر اعتبار، رقمی بی‌سابقه است.

محرابیان با اشاره به مشکلات و محدودیت‌های برق طی سال‌های گذشته اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد نارسایی‌هایی در تولید و تامین انرژی کشور بودیم و همچنان شرایط به گونه‌ای است که باید در این زمینه برای رشد این صنعت برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.

وزیر نیرو، انرژی برق را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و خاطرنشان کرد: برای تامین کسری تولید برق و توسعه این صنعت تلاش‌ها و اقدامات بسیار زیادی در دستور کار است که با توجه به کمبودها، برنامه‌ای حاصل از تفکر فعالان و نخبگان این صنعت آماده و به مجلس ارائه کردیم و مهم‌ترین اقدامی که امروز در حوزه برق دنبال می‌کنیم، اجرایی کردن اهداف این برنامه در قالب نیروگاه‌های حرارتی، تجدیدپذیر، تبدیل واحد‌ها به سیکل بخار و پروژه‌های دیگر است.

وی با بیان اینکه طی چهار سال بیش از ۳۰ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شود که ۱۰ هزار مگاوات آن نیروگاه تجدیدپذیر است، گفت: برای پیک تابستان ۱۴۰۱، افزایش بیش از ۶ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور برنامه‌ریزی شده که بخشی از این نیروگاه‌ها وارد شبکه شده و مابقی هم با پشتیبانی، کنترل و پیگیری پروژه وارد مدار خواهند شد.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت تجدیدپذیر برای کشور نه تنها یک انتخاب نبوده، بلکه یک ضرورت است، گفت: این مهم، تکلیفی واجب برای وزارت نیرو محسوب شده و باید حمایت‌های لازم از اقدامات رو به جلو صورت گیرد.

محرابیان با اشاره به اهمیت موضوع تجدیدپذیر تصریح کرد: تجدیدپذیر به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان ظرفیت‌سازی در جهان بوده و پیشتازی برای پر کردن جای خالی این صنعت در سبد انرژی کشور الزامی است.

به گفته وی، پتانسیل موجود در کشور، کسری تولید و ایجاد شرایط مناسب زیست محیطی، بخشی از توجیه‌های تجدیدپذیر برای کشور است.

محرابیان خاطرنشان کرد: ما در تولید برق حرارتی عموماً با سه مشکل "سوخت"، "آب" و "محیط زیست" مواجه هستیم و پاسخ هر مشکل انرژی‌های تجدیدپذیر است که نه به سوخت و آب نیاز دارد و نه محیط‌زیست را آلوده می‌کند.
وزیر نیرو با اشاره به مقایسه بین سوخت و توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، تصریح کرد: هزینه‌های مصرف سوخت در طول چند سال برابر با احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر بوده و به عبارتی دیگر اگر هزینه سه سال مصرف سوخت نیروگاه‌های معمولی را سرمایه‌گذاری کنیم، می‌توانیم معادل آن نیروگاه‌های تجدیدپذیر با ده‌ها سال عمر، بدون مصرف سوخت در نظر بگیریم.

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
1
3
۴ سال آینده را خواهیم دید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
0
3
این میزان معادل ۱۶۶مگاوات نیروگاه خورشیدی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
3
2
احداث نیروگاههای تجدید پذیر بعنوان بهترین وتنها گزینه پیش رو باید بصورت جدی مد نظر تصمیم گیران حوزه انرژی قرار گیرد وغیر از آن هیچ گزینه پایداری برای تامین انرژی وجود ندارد وتمامی کشورهای دنیا همین برنامه را انتخاب کردهاند
علی از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
0
1
با این عدد رقمها برای فاطی زیر شلواری درست نی شه
با این پول زرنگ باشند می توانند پول برق تولیدی نصف نیروگاههای تجدید پذیر موجود را پرداخت کنند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
0
2
متن تفاهم‌نامه یا حداقل رئوس مطالب بایستی انتشار یافته و در معرض قضاوت کارشناسان و افکار عمومی قرار گیرد.
کاوه آهنگر
|
Germany
|
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
0
3
وقتی یک مهندس عمران میشه وزیر نیرو بیشتر از این هم نمیشه انتظار داشت.
وقتی برای رای اعتماد بلوف غیرکارشناسانه ای در این حد زده میشه مشخصه دیدی نسبت به صنعت برق و شرایط اقتصادی کشور وجود ندارد.
وقتی در 5 سال نتوانستیم 5 هزار مگاوات بزنیم در 4 سال میخواهید 10 هزار مگاوات تجدیدپذیر احداث کنیم!؟
نگران بودجه باقیمانده هم نباشید مدیرعامل ساتبا هم قرار هست از جیب کارمندان ساتبا کمبود بودجه را تامین کند.
مشکل ساتبا نه با رفقای آقای کمانی حل میشود نه با مدیران دورقاب چین موجود... با اقدامات نابودگرانه ای که ص .زاده در ساتبا انجام داد بازسازی این سازمان سال ها طول می کشد...
مهندس توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
0
5
حدودا میشه ۱۱۰ میلیون دلار که برای ساخت ۱۵۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپزیر کافیه ولی در کجا و چه نوعی باشه اون مهمه...
عابر
|
Germany
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
0
0
البته این پولها بیاد تو ساتبا در عرض سه سوت دود میشه می‌ره هوا، با این ساختار کنونی، حقا که مدیران قدیمی سانا یک چیزی می دانستند که مدیر اداری و مسول ایثارگران رو کنار گذاشته بودند و مدیریت ح .... رو هم سوت کرده بودند سایت ساوه. این ها به زودی مدیر عامل کنونی رو هم زمین خواهند زد. دیگه ما از این چیزا زیاد دیدیم.
کارمند ساتبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
3
3
سلام رییس ساتبا در اولین اقدام مدیریتی موثرش اضافه کارکارشناسان را در این وضعیت اقتصادی بشدت کاهش داد آقای کمانی همه رسنل را با یک چوب زد چه آنها که کار می کنند چه آنهاکه کار نمی کنند آقای کمانی با این کار بی تدبرانه خود تمام پرسنل کاری را هم بی انگیزه کردیدآقا ی کمانی وقتی کارشناسی کار ندارد مشکل مدیر ورییس گروهش است که نمی توانداز او کار بکشد شماقرار بود معاونین ومدیران و رییس گروههای بسیار ناکارا و ناکاربلد وبسیار ناتوانی که ساتکین با سفارش و ارتباط و رفاقتی پست داده بود مثل امیدی -رمضانی -شیوا-محمد نژاد-شب نورد-انجم شعاع- توکلی -حیایی-لونی- زیاری_اکبری-بهمن آبادی-اصغری-سعیدی و..... را برکنار کنید بجایش آمدید و در اولین اقدام خود با کاهش اضافه کار حقوق پرسنل را کاهش دادید تا بیشتر گرفتار مشکلات اقتصادی بشوند واقعا دست مریزاد ما ناتوان نیستیم ولی مثل شما دارای پارتی برای گرفتن پست معاون وزیری نیستیم هم خدا می داند هم خودتان که اگر پست گرفتن معاون وزیری از طریق آزمون بود شاید شما هیچوقت پست نمی گرفتید نفرین ما و خانواده ما همیشه دنبال مسولینی است که با بی تدبیری تیشه به ریشه امید واعتقاد مردم زدند وجدان خودتان را قاضی کنید آیا باید با کسی که کار می کند و نمی کند یک جور باید رفتار کرد چون روشی برای سنجش ندارید برای همه یک نسخه پیچیدید نتیجه این نوع روش ها باعث می شود پرسنل در سازمان می مانند یا می خوابند یا با کامپیوتر بازی می کنند یا کارها را می پیچانندویا.....
ناشناس
|
France
|
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
0
1
برق نیوز جان کاش خبر فوت همکار عزیزمان از شرکت توزیع برق غرب مازندران اقای حامد علا رو که به خاطر برق گرفتی جان باختند در سایتتون کار می‌کردید.

غروب پنجشنبه جوان ۳۵ ساله که به اسرار مدیران بالادستی برای رفع مشکل برق روستایی ییلاقی در سنگو از بخش نور مازندران به علت برق گرفتگی جان خود را از دست میدهد. حامد علا که دارای یک فرزند پنج ساله می‌باشد حدود دو ساعت بالای تیربرق با ارتفاع ۱۰ متر در حال جان دادن بود ولی کسی نبود به دادش برسه. خدا از سر تقصیرات آقایون نگذرد.اقای مدیرعامل کاش بتونید جواب این ظلمی که به این خانواده شد را بدهید.

کاش جهت تسلیت به خانواده متوفی سر میزنید.

کاش حداقل یک تماس با خانواده جان‌باخته داشتید.


حامد عزیز رفت. ولی مطمئن باشید اون بالا خدایی هست که نمی‌گذارد خون حامد پایمال شود. مطمئن باشید تقاص میدهید.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار