کد خبر: ۴۸۹۹۴
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۷ - ۱۵ دی ۱۴۰۰
افزایش ظرفیت بارگیری طولانی‌ترین خط انتقال برق جنوب غرب کشور مدیرعامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان از نصب و برق‌دار کردن راکتور جدید خط انتقال ۴۰۰ کیلوولت مسجدسلیمان – گلپایگان خبر داد.

به گزارش برق نیوز، فرهاد علیدوستی با اعلام این خبر گفت: راکتور ۵۰ مگاوار سر خط انتقال ۴۰۰ کیلوولت مسجدسلیمان- گلپایگان به‌دلیل بروز محدودیت‌های فنی شبکه برابر ابلاغ مدیریت شبکه برق ایران با تلاش شبانه‌روزی نصب و راه‌اندازی شد.

وی افزود: این اقدام موثر و علاج بخش برای خط انتقال مسجدسلیمان – گلپایگان که دارای مسافت ۲۸۰ کیلومتر است و طولانی‌ترین خط انتقال منطقه جنوب غرب کشور به‌شمار می‌آید، مزایای زیادی از جمله جلوگیری از خاموشی‌های تکراری، قابلیت اعتماد و ضریب پایداری شبکه سراسری، جلوگیری از سرقت خط، جلوگیری از اضافه ولتاژ خازنی، پیشگیری از پیری زودرس تجهیزات چرخان و ترانسفورماتور‌های قدرت و ... را در پی دارد.

مدیرعامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: با انجام این کار ظرفیت بارگیری خط انتقال مسجدسلیمان – گلپایگان در فصول پاییز و زمستان افزایش می‌یابد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار