کد خبر: ۴۹۰۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۸ - ۱۵ دی ۱۴۰۰
ساخت نیروگاه زباله سوز تولید برق در ساوه با همکاری یک شرکت سرمایه‌گذار داخلی برای ساخت نیروگاه زباله سوز تولید برق از زباله شهری در ساوه انجام می‌شود.

به گزارش برق نیوز؛ امیررضا یوسفیان، شهردار ساوه در نشست با سرمایه‌گذاران، اظهار کرد: برای اجرای این طرح در گام نخست باید مطالعات سایت پسماند در موضوعات مختلف مانند جهت ورزش بادها، شیرابه‌ها و دسترسی به آب‌های زیرزمینی احصاء شود و با توجه به پیش نیاز‌ها و مسائل زیست محیطی و مدیریت پسماند شهر با افق چند ساله اقدام کنیم.

وی ادامه داد: انجام این مهم باید همراه با مطالعه علمی و دانش روز باشد و تمام مسائل ظرفیتی در طرح لحاظ شود تا بتوانیم یک کار هویتی و شناسنامه‌دار را به ثمر برسانیم، زیرا هم اینک مسائل زیست محیطی یکی از مهمترین دغدغه همه کشور‌های دنیا است و برای ما نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شهردار ساوه با بیان اینکه اکنون پرداخت هزینه برق بار سنگینی بر دوش شهرداری دارد، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری‌ای که برای همکاری با شهرداری اعلام آمادگی کرده است، برای تولید برق و احداث نیروگاه خورشیدی خواهیم توانست به سمتی پیش برویم تا بر تأمین مصرف داخلی برق شهرداری تمرکز کنیم.

وی اظهار کرد: با انجام این مهم خواهیم توانست برق مراکز و کارگاه‌های پرمصرف شهرداری مانند دستگاه سنگ شکن و روشنایی شهر را تأمین کنیم و از پرداخت هزینه برق رها شویم، زیرا هم اینک حتی هزینه قبوض روشنایی شهر از شهروندان گرفته می‌شود.

یوسفیان همچنین پیش تصفیه فاضلاب شهر در دو نقطه شهر را یکی از نیاز‌های مهم ساوه دانست و گفت: با پیش تصفیه پساب امکان استفاده آن در فضای سبز شهری وجود دارد، زیرا ما بر این باوریم که پول شهر باید در شهر خرج شود.

وی به وضعیت نابسامان کنونی در مدیریت پسماند در شهر ساوه نیز اشاره کرد و یادآور شد: جمع‌آوری و دفع زباله در ساوه مکانیزه نیست و مشکلاتی مانند ساماندهی زباله‌گرد‌ها باید یک‌بار برای همیشه در شهر مرتفع شود لذا ما این آمادگی را داریم تا با استفاده و مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی حوزه مدیریت پسماند شهر را مکانیزه کنیم.

شهردار ساوه ورود تکنولوژی‌های نو در بحث پسماند ساوه را امری ضروری دانست و افزود: باید با ایجاد فضای مشارکتی و سرمایه‌گذاری، چشم‌اندازی بلندمدت برای مدیریت پسماند ساوه ترسیم کنیم.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار