کد خبر: ۴۹۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰:۴۸ - ۱۵ دی ۱۴۰۰
گفتگوی تلویزیونی محمود کمانی معاون وزیر و رییس سازمان ساتبا ضمن حضور در برنامه تلویزیونی شبکه یک سیما اظهار داشت: بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی از اهداف کلان وزارت نیرو است.

به گزارش برق نیوز، محمود کمانی در برنامه صبح بخیر ایران، شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران در ۱۴ دی ماه، ضمن ارائه وضعیت موجود و برنامه‌های وزارت نیرو برای توسعه کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر، با هدف تشویق مردم به بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی، برنامه وزارت نیرو در خصوص اصلاح الگوی مصرف برق در بخش خانگی راتشریح نمود.

به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ساتبا، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق ایران با حضور در شبکه یک سیما، با اشاره به رشد استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان، به لزوم سرعت بخشی توسعه این انرژی‌ها در کشور تاکید نمود. وی با بیان برنامه وزارت نیرو در احداث ۱۰۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر از طریق منابع حاصل از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، سایر برنامه‌های این وزارت خانه را در توسعه کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر، از جمله حمایت از توسعه نیروگاه‌های کوچک مقیاس خانگی، و مزایای آن‌ها اشاره کرد.

در ادامه وی ضمن برشمردن پیامد‌ها و دستاورد‌های زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، از ورود کشور به عرصه تولید تجهیزات و بومی سازی آن‌ها خبرداد.

مباحث مربوط به بهره وری انرژی و بهینه سازی الگوی مصرف انرژی الکتریکی از دیگر محور‌های این گفتگوی تلویزیونی بود که محمود کمانی آن را براساس الگوی مصرف برق و تقسیم بندی مناطق و اقلیم‌های کشور در فصول مختلف سال، تشریح نمود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار