کد خبر: ۴۹۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۰:۳۷ - ۱۹ دی ۱۴۰۰
مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: ۲۲۶ پرونده سرقت تاسیسات عمومی برق در نیمه اول سال جاری در این استان تشکیل شده است.

به گزارش برق نیوز، رضا میر اظهار داشت: با توجه به اینکه موثرترین عامل وارد شدن خسارت به لوازم الکتریکی منازل، سرقت کابل و تاسیسات شبکه برق است این دفتر در تشکیل پرونده و برخورد جدی با سارقان، بدون اغماض عمل می‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه سهولت دسترسی و امکان خرید و فروش تجهیزات در ضایعات فروشی‌ها و عدم برخورد بازدارنده سایر دستگاه‌ها از عوامل سرقت تجهیزات شبکه برق است.

مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان بیان کرد: استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها در جهت آگاه سازی و فرهنگ سازی حراست تجهیزات شبکه برق توسط مردم، تعامل نزدیک‌تر واحد حقوقی و حراست شرکت توزیع نیروی برق با جامعه، هوشیاری نیروی انتظامی نسبت به اماکن مستعد سرقت و وقوع جرم و فراهم کردن شرایط فنی نوین در جلوگیری از سرقت تاسیسات الکتریکی از جمله نکات مهم در این بخش است.

وی تصریح کرد: تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، بازدید سرزده از مراکز ضایعاتی و انبار‌های مشکوک در سطح شهر، گشت‌های منظم پرسنل برق و نیروی انتظامی، پیگیری منظم دفتر حقوقی شرکت توزیع و همکاری سایر دستگاه‌ها در خصوص پرونده‌های سرقت در کاهش چشمگیر این ناهنجاری اجتماعی نقش مهمی دارد.

میر خاطر نشان کرد: متاسفانه نیمه نخست سال جاری بیش از هشت میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان خسارت به شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان وارد شده است، هزینه‌ای که در صورت عدم وقوع سرقت می‌توانست بخش قابل توجهی از شبکه‌های فرسوده توزیع برق استان را اصلاح و بهینه سازی نماید.

وی با اشاره به اینکه سرقت سیم و کابل برق علاوه بر وارد کردن خسارت به شبکه توزیع برق، سبب آسیب رسیدن به لوازم برقی شهروندان و بروز خاموشی می‌شود، افزود: مردم در صورت مشاهده افراد مشکوک که در حال صعود یا فرود از تیر‌های برق یا دستکاری تجهیزات برق هستند، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ پلیس انتظامی و یا سامانه تلفنی ۱۲۱ اتفاقات برق اطلاع رسانی کنند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار