کد خبر: ۴۹۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸:۲۳ - ۲۵ دی ۱۴۰۰
معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق کشور در سفر به استان یزد، با نمایندگان مردم یزد و اشکذر و میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش برق نیوز، در این دیدار محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر با اشاره به اینکه استان یزد، ظرفیت مناسبی در زمینه توسعه انرژی‌های خورشیدی دارد تصریح کرد: در صورتی که حمایت لازم توسط دولت صورت بگیرد، می‌توان از پتانسیل مناسب نهایت استفاده را برد که در سفر رئیس جمهور به یزد نیز تبدیل استان یزد به قطب انرژی مورد تاکید قرار گرفته است.

محمود کمانی رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق کشور نیز در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی برق کشور، تصریح کرد: طی برنامه ریزی‌های انجام شده، بهره برداری از ۳۵هزار مگاوات انرژی در ۴ سال آینده کشور از سوی وزارت نیرو برنامه ریزی شده که از این میزان، ده هزار مگاوات به انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه به دلیل مشکلات سوخت و کمبود آب، اهمیت انرژی‌های تجدیدپذیر بیش از پیش به چشم می‌آید، خاطرنشان کرد: با توجه به این عوامل می‌بایست به سمت توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر گام برداریم چرا که در حال حاضر، قیمت تولید انرژی تجدیدپذیر به نسبت ده سال گذشته بسیار کاهش یافته و به قیمت انرژی حرارتی نزدیک و قابل رقابت شده است.

وی با بیان اینکه ساتبا در حال حاضر با محدودیت منابع بودجه‌ای روبرو است، ادامه داد: برای تداوم اقدامات توسعه‌ای در کشور، به همراهی و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز نیاز داریم تا بتوانیم منابع مورد نیاز را تامین نموده و توسعه بیشتر انرژی‌های تجدید پذیر را دنبال کنیم.

معاون وزیر نیرو در خصوص تفاهم نامه منعقد شده مابین استانداری یزد و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق کشور ادامه داد: با عقد این تفاهم نامه ها، ضمن کاهش موانع سرمایه گذاری انرژی‌های تجدیدپذیر، شرایط اتصال به شبکه تسهیل و اقدامات مورد نیاز جهت کسب حداکثر میزان بازدهی شبکه، اجرا خواهد شد.

این گزارش همچنین می‌افزاید در این دیدار، سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت ضمن استقبال از برنامه‌های توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان یزد و کشور، خواستار اعلام برنامه‌های سازمان ساتبا در زمینه توسعه این نیروگاه‌ها در استان یزد شد.

وی با بیان اینکه فرایند صدور مجوز‌های لازم برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور، نیاز به بهبود دارد، ادامه داد: رفع مشکلات و تسهیل فرایند‌های مربوطه باعث ترغیب سرمایه گذاران خواهد بود.

محمود کمانی معاون وزیر نیرو نیز در بیان برنامه‌های سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق، با اشاره به این که مطابق برنامه ریزی این سازمان، تا زمان پیک بار شبکه سال آینده حدود ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر به بهره برداری خواهد رسید افزود: با توجه به ظرفیت استان یزد، انتظار می‌رود حدود ۲۰ درصد این میزان به این استان اختصاص یابد.

 

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار