کد خبر: ۴۹۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۶ - ۲۷ دی ۱۴۰۰
تعویض ۱۳۰۰ کیلومتر شبکه سیمی استان اردبیل به کابل خودنگهدار مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از عملیات اجرای پروژه جایگزینی کابل خود نگهدار با سیم مسی در شبکه‌های برق فشار ضعیف استان اردبیل، در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش برق نیوز، حسین قدیمی با بیان این خبر گفت: اولویت اول در اجرای این پروژه مسیر‌هایی می‌باشد که احتمال وقوع سرقت سیم در این مناطق زیاد بوده یا در این مسیر‌ها سرقت سیم اتفاق افتاده است.

قدیمی ادامه داد: دومین اولویت مسیر‌هایی است که دارای ضعف برق هستند که با تعویض سیم در این مناطق هم ضعف برق از بین رفته و هم شاهد کاهش تلفات شبکه در این مناطق می‌شویم.

وی در ادامه به تشریح اولویت سوم در اجرای پروژه پرداخته و گفت: مسیر‌هایی که نیاز‌مند اصلاح با رویکرد افزایش پایداری شبکه هستند در این اولویت قرار می‌گیرند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل مجموع این پروژه را ۱۳۰۰ کیلومتر توصیف کرده و اظهار داشت: برای اجرای این پروژه عظیم هزینه‌ای بالغ بر حدود ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

حسین قدیمی در ادامه به تفکیک این پروژه در بین شهر‌های استان پرداخته و افزود: از ۱۳۰۰ کیلومتر طرح تعویض کابل خود نگهدار به تفکیک شهرستان اردبیل ۳۰۰ کیلومتر، امور یک برق اردبیل ۸۰ کیلومتر، امور دو برق اردبیل ۱۲۰ کیلومتر، امور سه برق اردبیل ۱۰۰ کیلومتر، سرعین ۱۵ کیلومتر، نیر ۴۲ کیلومتر، نمین ۱۴ کیلومتر، پارس آباد و اصلاندوز ۲۹۰ کیلومتر، مشگین شهر ۱۲۴ کیلومتر، خلخال ۱۷۵ کیلومتر، کوثر ۵۰ کیلومتر، گرمی ۱۲۰ کیلومتر و بیله سوار ۱۷۰ کیلومتر می‌باشد.

قدیمی افزود: شروع این پروژه از شهرستان مشگین شهر بوده که تا کنون حدود ۵۰ کیلومتر پیشرفت داشته و در حال حاضر ادامه دارد و همچنین پیمانکار شهر‌های پارس آباد و اصلاندوز و بیله سوار نیز مشخص شده اند و در حال اجرای پروژه هستند و مابقی شهر‌ها نیز در قالب ۵ مناقصه در مرحله تعیین پیمانکار می‌باشند.

وی خاطر نشان کرد با پایان عملیات اجرای این پروژه‌ی بزرگ، قسمت عمده‌ای از مشکل سرقت سیم‌های برق که یکی از نارضایتی‌های اصلی مشترکین و چالش اساسی این شرکت محسوب می‌شود برطرف خواهد شد.

حسین قدیمی ادامه داد با توجه به این که در نقاطی از استان در تابستان با ضعف برق مواجه هستیم با تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار به دلیل افزایش سطح مقطع، قسمت عمده‌ای از ضعف برق حل خواهد شد و همچنین این افزایش مقطع همزمان موجب کاهش تلفات شبکه نیز می‌شود که این امر کیفیت برق را افزایش خواهد داد.

قدیمی افزود: ناپایداری‌هایی که در شبکه سطح فشار ضعیف بخصوص در مواقع بحرانی مانند بارش برف و طوفان به وجود می‌آید و اتفاقات را با مشکل مواجه می‌کرد نیز با پایان پروژه و افزایش سطح پایداری شبکه از بین خواهد رفت و در مجموع موجب افزایش رضایتمندی هم استانی‌های عزیز خواهد شد.

وی به کاهش هزینه‌های شرکت نیز اشاره کرده و گفت: با توجه به پایدارتر شدن شبکه، هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابد و شاخص‌های مربوطه بهبود می‌یابد.

مدیر عامل شرکت در پایان اضافه کرد: به موازات این پروژه از محل احیای شبکه‌های مسروقه طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار از ابتدای سال تا به امروز حدود ۱۵۰ کیلومتر در کل استان اجرا شده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار