کد خبر: ۴۹۱۴۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۹ - ۲۸ دی ۱۴۰۰
برگزاری هشتمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر بعد از رمضان وزیر نیرو با وزیر صنعت و تجارت قطر در گفت‌وگوی تلفنی، با تاکید بر توسعه همکاری در‌ حوزه‌های آب، برق و اقتصادی، بر گسترش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در موضوعات مختلف حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، گردشگری، درمانی و ... در ایران تبادل‌نظر کردند.

به گزارش برق نیوز، "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو در گفت‌وگوی تلفنی با "شیخ محمد الثانی" وزیر صنعت و تجارت قطر با اشاره به همکاری‌های موجود دو کشور، بر توسعه و افزایش این روابط تاکید کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی، برای تشکیل شورای مشترک تجار به ریاست رئیس اتاق بازرگانی دو کشور توافق شد تا هشتمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر بعد از ماه رمضان برگزار شود.

همچنین دو طرف در خصوص بهبود وضعیت شیوع کوید ۱۹ در کشور‌های ایران و قطر و گذر از شرایط بحرانی نیز تبادل نظر کردند.

محرابیان با بیان اینکه رویکرد دولت جدید، گسترش تعاملات بین‌المللی با همسایگان است، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد گسترش روابط دو کشور بوده و انتظار داریم روابط دو کشور نه تنها خوب بلکه ممتاز باشد و سطح روابط تجاری دو کشور هم‌پایه روابط سیاسی عالی شود.

وزیر نیرو با اشاره به اقدامات طرف قطری در این خصوص، اضافه کرد: اخیرا شاهد پشتیبانی و حمایت از شرکت‌های ایرانی در قطر و تسهیل صدور روادید ورود به دو کشور از طریق صدور ویزای فرودگاهی هستیم و امیدواریم این تعاملات افزایش یابد.

در ادامه "شیخ محمد الثانی" وزیر صنعت و تجارت قطر درخواست کرد تا هشتمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در اولین فرصت مناسب برگزار شود که طبق توافق طرفین مقرر شد این رویداد بعد از ماه رمضان آتی برگزار شود.

همچنین در این جلسه دو طرف به موضوع صادرات از مناطق آزاد قطر به‌عنوان یک فرصت برای تجار ایرانی اشاره کردند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
0
از زمانی که قطر چاه های گاز را با شیب حفاری به سمت منابع ایران احداث کرد روابطمان توسعه و گسترش یافت!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار