کد خبر: ۴۹۱۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۱ - ۲۸ دی ۱۴۰۰
حامد علا جوان ۳۵ ساله که برای رفع مشکل برق روستایی ییلاقی در سنگو از بخش نور مازندران اعزام شده بود به علت برق گرفتگی جان خود را از دست داد.امین مرادی کارمند برق آزادراه در استان لرستان نیز در حین انجام وظیفه دچار سیلاب شده و مفقود شد.روح اله نخعی از همکاران اتفاقات شیفت برق کرمان در حادثه کنده شدن سبد بالابر در حین کار درگذشت....

سرویس صنعت برق نیوز: در چند روز گذشته دوباره خبرهای نگران کننده ای از فوتی های متعدد کارکنان برقی و شرایط سخت کاری آنها در برف و بوران و سیلاب های اخیر شنیده می شود. خیلی از این موارد در اینستاگرام خبری برق نیوز منتشر می شود.

بر اساس گزارش های دریافتی، حامد علا جوان  ۳۵ ساله که برای رفع مشکل برق روستایی ییلاقی در سنگو از بخش نور مازندران اعزام شده بود به علت برق گرفتگی جان خود را از دست داد. وی دارای یک فرزند پنج ساله می‌باشد و یکی از شاهدان به برق نیوز گفته است این همکار برقی که به اصرار مدیران به این ماموریت ناایمن اعزام شده بود، حدودا دو ساعت بالای تیربرق با ارتفاع ۱۰ متر در حال جان دادن بود ولی کسی دادش نرسیده است.

امین مرادی کارمند برق آزادراه در استان لرستان نیز در حین انجام وظیفه دچار سیلاب شده و مفقود شده است که هنوز جسد وی پیدا نشده ولی لاشه خورد شده خودروی حامل وی پیدا شده است.

دو فوتی و یک مفقودی همکاران برق در روزهای گذشته

دو فوتی و یک مفقودی همکاران برق در روزهای گذشته

در حادثه ای دیگر، روح اله نخعی از همکاران اتفاقات شیفت برق کرمان در حادثه کنده شدن سبد بالابر در حین کار درگذشت. در سیل اردیبهشت امسال نیز در این منطقه ۶ نفر از نیرو‌های اداره برق دچار حادثه و در نهایت فوت شده بودند.

دو فوتی و یک مفقودی همکاران برق در روزهای گذشته

فوتی های همکاران برقی خیلی بالاتر از میانگین جهانی است و شبکه های فرسوده، مشکلات جوی، ماموریت های ناایمن  و.... موجب کشته شدن تعداد زیادی از کارکنان برقی به ویژه کارکنان بخش پیمانکاری و سیمبانان ایرانی شده که به طور مستقیم با خطوط برق در ارتباط هستند. در بخشی از آنها مانورهای اشتباه موجب از دست رفتن جان این افراد می شود و قبلا هم بارها گفته ایم که متاسفانه بخش دولتی برق به بهانه کارمند مستقیم شرکت نبودن از مسئولیت این اتفاقات شانه خالی کرده و حتی به بهانه داد حق . حقوق و دیه آنها، خانواده هایشان را مجبور به سکوت می کنند.

پی نوشت:

برق نیوز مدتی است در زیر همه اخبار لینکی برای ارسال سوژه های خبری و مستندات و عکس ها ایجاد کرده است. در بخش کامنتها امکان ارسال مستندات، عکسها و فیلمها وجود نداشت و این موارد قبلا از طریق شبکه های اجتماعی و ایمیل و... انجام میشد که الان راحتتر می توانید سوژه ها و مطالب خود را ارسال کنید.

انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
0
6
با سلام به همکاران و تسلیت به خانواده آن سه مرحوم و آرزوی سلامتی بازماندگان.
انتظار است که مجموعه صنعت برق به وضعیت روحی و معیشتی بازماندگان رسیدگی عاجل نماید و راهکاری جهت جلوگیری از تکرار موارد مشابه در آینده بیندیشد.
نکته اینست که نیروی انسانی باید اولویت اول در صنعت استاندارد برق باشد.
از همکاران دیسپاچینگ ملی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
0
8
خدا رحمتشون کنه انشالله
نثار روح شهدای عزیز صنعت برق یک فاتحه و صلوات عنایت فرمایید: "رَحِم الله مَن یَقراءُ الفاتحۀَ مَعَ الصَّلوات"
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
0
3
برق منطقه‌ای باختر دارد به کدام سمت حرکت می کند مدتی است ما اپراتورهای استان لرستان امنیت جانی نداریم بعلت ضعف مدیران حراست بیشتر اموال پست‌ها به سرقت می رود وشبها به سمت کارکنان‌ تیر اندازی می شود پس چرا مدیران توانیر رسیدگی نمی کنند به این درگیری‌ها ی داخلی پایان دهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
0
2
اتش نشانی شهید حساب میشن اما شرکت برق هیچ ارزشی قائل نیستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
0
2
مازندران بیشترین فوتی رو تو این سه سال داشت. 98 و 99 سال فاجعه بود.
متاسفانه زمان سپری و غفاری بسیار فوت و نقص عضد شدن.
کی باید جواب بده.
الان هم وضع خرابه
مهندس توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
0
2
روحشون شاد..و تسلیت بخانواده های داغدارشون..
ایمان دارم تا استانداردهای نگهداری و بهره برداری از تجهیزات صنعت برق باضافه اموزش دادن عملی کارگران و اپراتورها انجام نشود این حوادث تلخ بازم رخ خواهند داد...یکی نیست باین مدیران بگه بابا توانیر اونهمه از سال ۷۰ زحمت کشید و بخصوص در بخش توزیع دهها استاندارد عملی رو ابلاغ کرد چرا به آنها توجه نمیکنن تااین گونه حوادث به حداقل برسه!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
0
2
کارکردن در بخش برق بامشکلات و سختی هایی همراه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
0
2
با عرض تسلیت به خانواده داغدار این عزیزان بزرگوار وخانواده صنعت برق ؛خدواندانشالله ایشان را که از شهدای راه خدمت هستند قرین رحمت واسعه وبه بازماندگان صبر عنایت کند نکته مهم درحادثه کنده شده سبد بالابر واقعا چگونه است وچه توضیحیمیتواند داشته باشد که موجب مرگ یک عزیز وانسان شده ایا درزمره بی احتیاطی وعدم رعایت وکنترل ایمنی میباشد ؟ ایا ناشی از عدم کنترل چک لیست ایمنی میباشد ویاا تعجیل (خطای تجهیز وماشین الات ویا انسانی ) وهمین طور درم واردی که شرایط ناایمن ویا حاتمال وقوع یا تشدید حادثه وجود دارد چرا تا اطمینان وتثبیت وبهبود شرایط متاسفانه صبر نمیشود واز اعزام عزیزان ممانعت نمیگرد د ایا صرفا مترصد اعلام رفع مشکل از تریبون هستیم ؟ اگر واقعا این موضوع مهم است چرا تدبیر رفع مشکلات وموارد احتمالی در فرصت ارامش نباید بود که با وقوع حوادث طبیعی با توجه به تجارب رخدادانها موجبات اصلاح وبهینه سازی وتقویت انها نباشیم تا خطرات جانی در موقع وقوع کاهش یابد
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
0
1
عرض تسلیت خدمت خانواده های داغدار دارم
روحشان قرین رحمت الهی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
3
4
شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان کمتر از 10ماه هفت فوتی داشته,بایستی چاره اندیش شودانتخاب مدیر عامل و مدیران نالایق این مضرات را دارد,اقای ر م و ... دریابید این شرکت فلک زده را
خداوند به خانواده باز ماندگاه صبر عطا بفرماید و رو ذر گذشتگان قرین الهی گردد
مهندس برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
0
3
بسیار جای تاسف دارد..روحشون شاد..وتسلیت به خانواده داغدارشون..اکثر این حوادث بخاطر عدم رعایت استانداردهای مصوب رخ میده..اگر از تجهیزات طبق استاندارد نکهداری بشه اونوق صندلی سبد بالابر ازجاش میشه کنده شه!؟! اقایان مدیران توروبخدا کمی هم بفکر رعایت استانداردها باشین..اقایون مدیران توزیع استانداردهای حفاظت فردی و یمنی 15 سال پیش با موفقیت تهیه و ابلاغ شده چرا زحمت دستور به رعایت انها رو نمیدین؟ اصلا از وجود همچی استانداردهایی خبر دارین!؟ موفق باشید..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
2
واقعا در شرکت توانیر آیا متولی مشخصی نباید موضوع با این اهمیت را کسی بررسی
بکنه وبا مدیرعامل دستگاه که قطعا مقصر اصلی این موضوع می باشد برخورد نمایند؟!! .آیا بررسی شد که درغرب مازندران طی مدیریت آقای فرحزاد چند حادثه منجر به فوت همکاران بوده است .چرا این همه حادثه !!ا اینجور مدیریت کردن کار هرکسی هم میتونه باشه وهیچ افتخاری هم نداره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
0
1
سلام
من خودم ازنزدیک، شاهد رفتن همکاران با پای خودشان به ماموریت وبرگشت جنازه پرازضریه واسیبشان به محل کارشان بودم.6نیروی کارکشته وپدر خانواده که درهنگام کار،سیل امد وانها را باخودش برد وبرای ما جز ناله اندوه چیزی نماند...کاش کمی بیشتر به فکر نیروها باشیم ودرزنده بودنشان قدرشان برا بدانیم(تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و...)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
1
2
درشرکنت توزیع برق غرب مازندران هفته پیش یک انسان آن هم انسانی که جوان بود و سرپرست یک خانواده ٬ دراثر بی مسئولیتی مدیران شرکت وبراثر برقگرفتگی درحین کار روی شبکه توزیع برق در حوزه شهرستان نور فوت می کند واز دست می رود وآب از آب تکان نمی خورد.چرا موضوع به این مهمی دغدغه شرکت توانیر نمی شود.جناب کردی واقعا نباید بخاطر این موضوع عوامل و مسئولین شرکت از مدیر عامل ومعاون بهره برداری ومدیر دفتر ایمنی ازسمتشان برکنار شوند ؟!!!.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
0
اخی دردناکه برق نیوز پر بازدیدش کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
0
0
سلام
و عرض تسلیت به خانواده محترم از دست رفتگان و همچنین صنعت برق
فقط یه خواهشی داشتم از مسئولین و مدیران مربوطه این عزیران که با تمام امکانات و حضور در مجالس ترحیم و رسیدگی به حق و حقوق این عزیزان به نحواحسن و سخاوت در تکریم خانواده های این عزیزان کوشا باشند . از این روزها که بگذره دیگه فراموش میشن پس چه بهتر که همین الان دستورات لازم صادر شود. با تشکر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار