کد خبر: ۴۹۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۱۵ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
وزیر نیرو: ضرورت تشکیل شورا و تشکل‌های بانوان در صنعت آب و برق وزیر نیرو با بیان اینکه بالغ بر ۱۵ درصد جمعیت وزارت نیرو را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: ۱۸ درصد کل بانوان وزارت نیرو جزو مدیران رده عالی هستند که باید در پایان دوره سیزدهم از رشد قابل توجهی برخوردار شود.

به گزارش برق نیوز، "علی‌اکبر محرابیان" امروز دوشنبه در آئین گرامیداشت روز زن به مناسبت میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س)، با بیان اینکه جایگاه بانوان در مکتب اسلام بسیار رفیع است، اظهار کرد: اساسی‌ترین محور در تشکیل جامعه موضوع خانواده بوده که اصلی‌ترین رکن آن، بانوان هستند.

وی بانوان را سلول اصلی خانواده دانست و خاطرنشان کرد: سلول صحیح و سالم باعث ایجاد جامعه‌ای پرنشاط شده و این جامعه پرنشاط می‌تواند باعث رشد و پیشرفت کشور شود.

وزیر نیرو توجه و اهمیت به خانواده را اولویت اصلی جوامع برشمرد و گفت: قطعا توجه به این ظرفیت علاوه بر رشد و پیشرفت می‌تواند زمینه اعتلای تمامی حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و ... را فراهم کند.

به گفته محرابیان، خانواده رکن اصلی جامعه است که در گرو مدیریت بانوان بوده و مدیریت این قشر از جامعه می‌تواند باعث رشد در ابعاد مختلف شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت زنان استفاده کرد، گفت: بیش از نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند و قطع به یقین کشور‌هایی که به این ظرفیت اهمیت داده و توجه کردند، توانستند رشد بسیار خیره کننده‌ای داشته باشند، اما در جامعه‌ای که کمتر به ظرفیت زنان توجه شده شاهد بروز مشکلاتی هستیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه کمترین انحرافات و تخلفات میزان جرایم در جامعه مربوط به بانوان است، افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد بیشترین تحصیل کردگان از قشر بانوان هستند، بنابراین باید در استفاده از این ظرفیت با رعایت اصول اعتقادی و اخلاقی تجدیدنظر کنیم.

محرابیان با اشاره به لزوم توجه به گردهمایی و هم‌افزایی بانوان، گفت: باید در وزارت نیرو شورا‌ها و تشکل‌های بانوان در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و خیریه جدی گرفته شده و در دستور کار قرار گیرد تا مشکلات مرتبط با این موضوع از طریق هم‌افزایی برطرف شود.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
0
1
شروع نمایش جدید.......
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
2
پس چرا حیدری معاون پارلمانی شما به صراحت مخالف انتصاب زنان حتی با داشتن ویژگی های تخصصی عملکردی بالاتر در سطح مدیر عاملی هستند صرفا به دلیل زن بودن
اگر مخالف هستید به صراحت این رویکرد را اعلام‌کنید نه اینکه در گردهمایی ها یه چیز بگین در عمل رفتارتون به گونه ای دیگر باشه.
در ضمن پرداخت یک میلیون تومان ارج نهادن به زنان نیست بلکه رد زن و‌اجازه ندادن به زنان حتی برای بررسی شایستکی هاشون مصداق بارز برگشت به دوران ابوجهل و‌نادیده گرفتن نگاه پیامبر به شان و‌منزلت زنان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
0
نقل: جایگاه بانوان در مکتب اسلام بسیار رفیع است، اظهار کرد: اساسی‌ترین محور در تشکیل جامعه موضوع خانواده بوده که اصلی‌ترین رکن آن، بانوان هستند.
اینها چه ربطی به وزارت نیرو دارد؟
وزیر نیرو چه کمکی به بانوان میتواند بکند؟ برای موضوع خانواده چه میکند؟ چگونه به بانوان کمک میکند که نقش اجتماعی خود را ایفا کنند؟
محرابیان با اشاره به لزوم توجه به گردهمایی و هم‌افزایی بانوان، گفت: باید در وزارت نیرو شورا‌ها و تشکل‌های بانوان در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و خیریه جدی گرفته شده و در دستور کار قرار گیرد تا مشکلات مرتبط با این موضوع از طریق هم‌افزایی برطرف شود.
چرا این زمینه های علمی ، پژوهشی و خیریه جنسیتی شده اند؟
با این نگرش میشود: شورای علمی بانوان وزارت نیرو ! مرکز پژوهش بانوان وزارت نیرو! مرکز خیریه بانوان وزارت نیرو!
خانم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
1
0
با سلام من یک خانم هستم واقعا آیا جایگاه زن اینه پس بنیان خانواده و رسیدگی به تربیت بچه و شوهر چه میشه زنی که مسولیت داره و تاپاسی از روز یا شب در اداره زندگی چی میشه و جایگاه مردان کجاست من برادرای خودم با مدرک تحصیلی بالا بیکار و تمام مردان کنار و این است از هم پاشیدگی خانواده ها خواهشا علما ورود کنن با تشکر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار