کد خبر: ۴۹۲۲۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۸ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
در دولت جدید معاون پارلمانی وزارت نیرو در حال حاضر معاون پارلمانی دانشگاه آزاد نیز می‌باشد که این تخلف است. جزئیات بیشتر در این فیلم قابل مشاهده است.

به گزارش برق نیوز، در دولت جدید معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در حال حاضر معاون پارلمانی وزارت نیرو نیز می‌باشد که این تخلف است. جزئیات بیشتر در این فیلم قابل مشاهده است.

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
1
6
همین به اصطلاح دکتر حیدری کافیه نماینده ای بهش زنگ بزنه ‌‌یکی را مدیرعامل کنه.
الان شرط اصلی مدیر عامل شدن لابی با نماینده ‌‌و ارتباط حیدری و‌نماینده است.اختیار را از کردی و توانیر گرفته و‌صنعت برق را حراج کرده آمد.
مزه دور زدن قانون را چشبدن خوب بوده دارن تعمیم میدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
1
8
چ اشکالی داره؟ از دو جا داره به خودش و خانوادش خدمت می کنه!! خدا خیرش بده
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
2
4
بسم الله الرحمن الرحیم
مشکلی بزرگتر و مهمتر از دوشغله بودن جناب آقای معاون :
میتوان گفت اصلی ترین رسالت وزارت نیرو تامین نیروی برق مطمئن و پایدار است که در سه بخش تولید،انتقال و توزیع صورت می گیرد.شکی نیست که نیروی انسانی یا بعبارت دقیق تر سرمایه انسانی فنی و متخصص بعنوان ستون و محور وزارت نیرو عهده دار تحقق این رسالت بزرگ و حیاتی است . حسب اقتضائات سازمانی واحدهای دیگری در بخش اداری نظیر مالی ،منابع انسانی، قرا دادها ، حراست ، حقوقی، بازرسی و .... در راستای کمک به بخش فنی در جهت تحقق این رسالت اصلی شکل گرفته و ماهیت وزارت نیرو را تشکیل می دهد .
اگرچه تفکیک وظایف به اصلی و فرعی یا اولیه و ثانویه در بادی امر صحیح به نظر نمی رسد و همه وظایف اعم از فنی و اداری در جای خود واجد اهمیت است اما این واقعیت را نباید از نظر دور داشت که شان نزول بخش های اداری در واقع کمک به تحقق اهداف فنی که همانا تولید ،انتقال و توزیع نیروی برق است می باشد. بخش های اداری از این واقعیت نباید غافل شوند که وظیفه ی ایشان حرکت بر مدار استراتژی ها و رویکردها و سیاست های با ماهیت فنی است.یکی از بزرگترین تهدیداتی که باالقوه می تواند وزارت نیرو را از اهداف اصلی و ذاتی خود دور نماید آن است که بخش های اداری محوریت امور را به دست گیرندو عملا جایگاه بخش فنی را تصاحب نمایند ونقش این بخش را از نقش اولیه و ذاتی به نقشی با اولویت دوم و ثانوی تقلیل دهند . وجه المصالحه قراردادن موضوعات فنی از عزل و نصب مدیران گرفته تا کلنگ زنی طرح های فاقد توجیه فنی -به تشخیص بخش فنی- و... به سرعت وزارت نیرو زا از ماهیت فنی به ماهیت سیاسی تقلیل داده و جولانگاه بده بستانهایی با انگیزه های غیر فنی خواهد کرد.
تا اینجای مطلب مساله فاقد مناقشه ی خاصی است اما نکته ای که درصدد بیان آن هستم این است که کوچ نیروهای قوی با کارکرد عمدتا سیاسی از وزارت خانه هایی با ماهیت اداری نظیر وزارت آموزش و پرورش یا آموزش عالی و... به وزارت نیرو بخودی خود موجد چالش فوق است.
روی سخنم بطور مشخص معاونت حقوقی پشتیبانی و امورمجلس وزارت نیروست که سکاندار آن جناب آقای دکتر حیدری است.
طبیعی است که وقتی شخصیتی قوی بلحاظ توانمندی های سیاسی و قدرت لابی گری بالا -که فی نفسه پسندیده است- در وزارت نیرو مسولیت می‌گیرد ؛ بخش فنی را تحت الشعاع خود قرار دهد .آنچه در این چند ماه شاهد آن هستیم بازی کردن بازیگران قوی سیاسی با مهره های فنی است واین یعنی عوض شدن جای اولویت های اصلی وذاتی وزارت نیرو با اولویت های بعدی .
اما اهمیت این بحث وقتی دوچندان می شود توالی فاسد احتمالی تصمیمات سیاسی در وزارت خانه هایی نظیر آموزش و پرورش و آموزش عالی و... در بلند مدت بروز و ظهور می‌یابد اما در وزارت نیرو بروز این توالی فاسد نه تنها کوتاه مدت که بعضا آنی و لحظه ای است . کافی است مدیری که بدون ملاحظات مدیران فنی انتخاب می شود و از نظر ایشان فاقد صلاحیت فنی و مهندسی است و احیانا بواسطه لابی های سیاسی و چه بسا بناچار در جایگاه مدیرعاملی یک نیروگاه یا برق منطقه ای یا شرکت توزیع منصوب می شود یک تصمیم اشتباه اتخاذ نماید در لحظه یا واحد نیروگاهی از مدار خارج می شود یا شبکه دچار مشکل می‌گردد واین یعنی خاموشی ومصائب بی شمار آن !
کلام پایانی باز خطاب به دکتر حیدری است و آن این که از جناب ایشان استدعا نمایم حال که وزارت نیرو مفتخر به وجود حضرتعالی است ان شالله با درایت و تیزبینی طوری مدیریت فرماید که ماهیت فنی وزارت نیرو روز به روز پررنگ تر شود. ان شالله
وآخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
درست است در حوزه وزارت نیرو وبلاخص صنعت برق به صورت عام فنی بودن برای کارشناسان بسیار حائز اهمیت می باشد ولی باید بدانیم بخش نیروگاهی وتاحدودی بخش انتقال صرفا ماهیت فنی دارد وحوزه توزیع رسالتش خدماتیست ودر ان یک بخش کاملا فنی ویک بخش نیمه فنی وسه حوزه اداری دارد پس نمی توان گفت که باید صددرصد فنی است ثانیا ما در زمان تاریخی هستیم که دولت فعلی با شعار مبارزه با فساد وبسط عدالت برروی کاردامده است درسیستمی که فساد به صورت سیستماتیک نهادینه شده است باید اولین شاخصه بارز مدیران باید تعهد وسلامت وسپس قدرت هماهنگی اجزا را به عنوان یک مدیر ارشد را داشته باشند ودر صورتیدکه این چنین مدیری فنی نیز باشد بسیار عالیست حال در کنار جنین مدیرانی با این شاحصه ها اگر دلشوز باشد می توتند از مشاوران فنی قوی و معاونبن فنی در قسمت های فنی جهت پشسبرد اهداف خرد شرکت گام بردارد لذا می توان گفت نباید انتظار داشت به هر قیمتی حهت ارائه روند قبلی از همان مدیران فنی غیر متعهد و از نیروهای فنی بدون داشتن هبچ توانایی مدیریت لزوما نباید استفاده نمود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
0
1
گاهی قانون وجود دارد ونادیده گرفته میشود ونهاد ههای مسئول نیز با رو در بایستی وبعضا تامین منافع ندید میگیرند ؟ گاهی در تعریف نوع دوشغل اساسا ممکن است بنده خدا دو کار را انجام می دهد اما از یکجا حقوق میگیرد ؟ گاهی همه به یکدیگر نگاه میکنند ودر کلان این اتفاق ومشابه ان در سطح مسئولان عالی مملکت ویا در نهاده ها ویا وزرات خانه هاو .... دیگر نیز وجوددارد ودر هنگام مشاهده ان در یک حوزه بناچار دیگرانی که خود نیز علیرغم مسئولیت داشتن لیکن بواسطه وجدو ان دردرون خود ناگزیر به سکوت هستند ؟ وگاهی قانون متاسفانه انچه که امروز بسیار دیده میشود در ذیل تبصره و.. برخی افراد را خاص کرده است در حالیکه جامعیت قانون باید مورد توجه باشد ؟ مانند اشتغال باز نشستگان دولتی در شرکتهای خصوصی وبخصوص خصولتی با مامواریت مشابه حاکمیت اولیه ؟گاهی مطابق قوانین اجتماعی کهبخری مشاغل را محدود به سن باز نشستگی میکند در برخی مشاغل باز نشستگی توسط حضرت عزراییل امضا میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
1
2
چرا چوب لای چرخ دولت خدمتگزار می زارین! این دولت دو یا سه برابر دولت قبل خدمت می کنه. ایشان هم دو برابر دارن خدمت را می ک... !
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
0
2
این موضوع یکی از مصادیق فساد است، با فساد مبارزه کنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
1
2
ای بابا سخت نگیرین، بالاخره باید یکی از حاضرین در اتوبوس دولت دلسوز و خدوم سیزدهم، قبول زحمت بفرمایند و منت سر ملت گذاشته و خدمتگزار باشند .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
0
1
زحمت کم مزد که نمیشه رئیس ستاد انتخابات فرهنگیان رئیسی بوده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
0
2
این دولت راستگویانه، خدا پدر روحانی را بیامرزد، جالبه این بابا ۲۰ تا حکم از وزیر گرفته و معاون پارلمانیه، بعد می خواد قانون اجرا کنه،
استعفا استعفا، اینها مستاجران هستند که وزارت نیرو را نابود خواهند کرد
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
0
2
شب دراز است و قلندر بیدار، با این تیم مدیریتی و این دست فرمون ، دولت آقای رییسی زودتر از ۲ سال کارش تمام است، بررسی کنید یکسری افراد فرصت طلب که عموما حراستی هستند و فکر منافع خود و بویی از کار نبرده اند مسند امور را بدست گرفته اند
حقگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
0
باسلام . اخیرا با مراجعه به کدال شرکت نیرو ترانس(بنیرو) مشاهده نمودم که آقای مهندس پیش آهنگ بعنوان رییس هیئت مدیره آن شرکت ابقاء شده است حالیه سئوال این است آیا کارمند دولت می تواند عضو هیئت مدیره شرکت خصوصی شود؟ خدا وکیلی اگر یک کارمند بیچاره چنین عملی انجام می داد هیئت رسیدگی به تخلفات وزارت نیرو سریعا ایشان را به اشد مجازات محکوم نمی نمود؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار