کد خبر: ۴۹۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۴ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
شبکه برق ملی قرقیزستان اعلام کرد، سیستم انرژی مشترک آسیای میانه به شکل خودکار و به دلایل نامعلومی از کار افتاد.

به گزارش برق نیوز، روز سه شنبه مسوول شرکت ملی برق قرقیزستان در مصاحبه با خبرنگاران گفته است دلیل قطع شدن سیستم انرژی مشترک آسیای میانه که به شکل خودکار اتفاق افتاد، هنوز مشخص نشده است و تلاش‌ها برای بازگرداندن سیستم به شبکه تامین سراسری ادامه دارد.

این شرکت همچنین افزود: تمامی کشور‌های متصل به سیستم انرژی واحد با قطع برق مواجه شدند و این شرایط برای همه کشور‌ها همچنان ادامه دارد. بدین ترتیب بسیاری از مردم تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته اند و هنوز مشخص نشده این قطعی تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد.

در همین حال ازبکستان و قرقیزستان اعلام کردند، نیروگاه‌های خود را در شرایط اضطراری قطع انرژی دوباره به جریان انداختند و هنوز سیستم واحد انرژی آسیای میانه برایشان قطع می‌باشد.

از سوی دیگر قزاقستان برای موارد اضطراری به شبکه برق روسیه متصل است و می‌تواند در مواقعی که با کمبود انرژی مواجه می‌شود به این شبکه بپیوندد. در قزاقستان قطعی برق در بزرگترین شهر این کشور «آلماتی» و چندین شهر بزرگ دیگر در جنوب این کشور نزدیک به مرز‌های ازبکستان و قرقیزستان اتفاق افتاده است.

وزیر انرژی قزاقستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که برای پیدا کردن مشکل و یافتن راه حل این قطعی برق بزرگ در حال کار می‌باشند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار