کد خبر: ۴۹۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۸:۵۹ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به رصد لحظه‌ای میزان مصرف مشترکان برق، گفت: سامانه جامع هوشمندسازی بار‌های کنترل پذیر با کمک تجهیزات کنترل هوشمند بار سرمایشی ادارات در بستر IOT "اینترنت اشیا" رونمایی شد.

به گزارش برق نیوز، علی سلیمانی روز چهارشنبه بیان کرد: هدف از ارایه این برنامه مانیتورینگ و مدیریت تجهیزات سرمایشی مشترکان اداری (کولر‌ها و...) با استفاده از اینترنت و تکنولوژی روز به همراه قابلیت کنترل از راه دور برای کاهش پیک بار است و با توجه به نظام‌نامه برنامه "پاسخگویی هوشمند-IOT"، با اجرای این طرح، پیک مصرف برق در ساعت‌های اداری کاهش می‌یابد.

سلیمانی با اشاره به برنامه‌های مشابه برای "پاسخگویی بارشبکه" که تاکنون در دسترس بوده، گفت: برنامه کاهش یا قطع بار برنامه‌ریزی شده صنایع، برنامه مولد‌های خود تامین نمونه‌ای از برنامه‌های "پاسخگویی بار" بوده که تاکنون اجرایی شده و هم اکنون با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه تکنولوژی تجهیزات اندازه‌گیری هوشمند، بستر بسیار مناسبی برای استفاده از تجهیرات هوشمند برای کنترل انرژی مصرفی و جمع آوری اطلاعات مصرف به وجود آمده است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به اینکه برنامه "پاسخگویی بار هوشمند"، امکان مشارکت مشترکان در برنامه‌های "پاسخگویی بار" بدون نیاز به مداخله انسانی بر اساس تکنولوژی هوشمند را فراهم می‌کند، ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه، اطمینان از توان قابل کاهش و قابل قطع در زمان اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار و کاهش هزینه مصرف برق مشترکان است.

وی گفت: در برنامه "پاسخگویی بار هوشمند" تجهیزات نصب شده مشترکان به طور مستقیم سیگنالی را از طرف شرکت توزیع دریافت کرده و استراتژی قطع بار را بدون دخالت مشترکان انجام می‌دهد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان افزود: آموزش، ارایه اطلاعات و هماهنگی نصب و اجرا در ساختمان‌های اداری شهرستان‌های دزفول، آبادان، ماهشهر، بهبهان و شوشتر با حضور مدیران توزیع برق این شهرستان‌ها انجام و همچنین نصب نخستین مورد در ساختمان ستادی اهواز بهره برداری شد.

بر این اساس IOT (اینترنت اشیا)، زیرساختی جهانی برای جامعه اطلاعاتی، بر اساس فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی دارای قابلیت تعامل‌پذیری است که از طریق اتصال (فیزیکی و مجازی) اشیای خدمات پیشرفته‌ای را ممکن می‌سازد.

خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک برق است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار