کد خبر: ۴۹۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۰:۱۴ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
معاون وزیر نیرو:
معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران (ساتبا) گفت: با هدف تحقق برنامه وزیر نیرو مبنی بر احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر، تاکنون تفاهمنامه بیش از ۴۰ هزار مگاوات با بخش خصوصی منعقد شده است.

به گزارش برق نیوز، «محمود کمانی» امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست با فعالان انرژی‌های تجدیدپذیر در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، در جمع خبرنگاران افزود: فراخوانی برای احداث ۱۰ هزارمگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در مدت چهار سال مورد تاکید وزیر نیرو از سوی این سازمان داده شد.

وی ادامه‌داد: سرمایه‌گذاران از این فراخوان استقبال بسیار خوبی کردند و تاکنون بیش از ۴۰ هزار مگاوات قرارداد منعقد شده است و از ظرفیت‌های مختلفی مانند ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید برای این کار استفاده خواهیم کرد.

معاون وزیر نیرو گفت: از ظرفیت بخش صنعت و سایر رو‌ها نیز استفاده خواهد شد تا این ۱۰ هزارمگاوات اجرایی شود.

«علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو، ۱۲ دی‌ماه امسال در مراسم امضای تفاهمنامه با شرکت‌های بخش خصوصی برای احدث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر گفت: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم است.

وی ادامه‌داد: یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم که در قانون بودجه ۱۴۰۱ هم برآن تاکید شده، ایجاد رشد اقتصادی و استمرار آن است که به‌طور طبیعی در شرایط فعلی کشور جز با توسعه صنعتی امکان‌پذیر نیست.

محرابیان، استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر را اولویت جهانی برشمرد که برای کشورمان از توجیه‌پذیری بالاتری نیز برخودار است و این توجیه‌پذیری را در سه بخش کاهش مصرف سوخت، کاهش مصرف آب با توجه به شرایط کشور و حفظ محیط زیست عنوان کرد.

وزیر نیرو اضافه‌کرد: امروز سه مساله کمبود سوخت، تامین آب مورد نیاز نیروگاه‌های حرارتی و مسایل مربوط به آلاینده‌های زیست محیطی از اهم مسایل در بخش انرژی است که پاسخ درست این مسایل در توجه ویژه به توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نهفته است.

محرابیان افزود: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، مصرف سوخت در کشور را کاهش خواهد داد، نیازی به استفاده از آب ندارد و هم دوست‌دار محیط زیست است که می‌تواند زیست بهتری را برای مردم کشورمان به همراه داشته باشد.

منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
0
0
آیا زیرساختهای انتقال این ۴۰ هزار مگاوات در شبکه برق مهیاست؟ دولت میخواهد آنها را احداث کند؟ با کدام پول؟ از چه زمان؟؟؟؟؟
محمد رضا
|
Germany
|
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
0
0
اگه اینجوره پس چرا سامانه مهان ساتبا از دسترس خارجه؟ این شرکتا کجان که دارن تفاهمنامه امضا میکنن اما بقیه نمیتونن؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
0
0
اصلا تفاهم نامه بستن باید ممنوع شود
بعد حتی قرارداد احداث بستن هم هنر خاصی نیست مدیر جدید ساتبا
بگو چقدر مگاوات ساعت با چه هزینه ای و تا کی قطعا تحویل میدی

دوره شواف با قرار داد و تفاهم نامه بستن گذشته
مدیرای ساتبا هم هنرشون اینه کمانی را هم الوده کررن
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار