کد خبر: ۴۹۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۷ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران؛
رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران با اشاره به آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: ظرفیت اوراق سلف موازی صرفه‌جویی انرژی را در ساتبا هم می‌توانیم به کار بگیریم.

به گزارش برق نیوز، آرش نجفی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران در جلسه با معاون وزیر نیرو در حوزه تجدیدپذیر‌ها با اشاره به موافقت معاون اول رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه با انتشار اوراق سلف موازی به منظور پیش برد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید گفت: این ظرفیت را می‌توانیم در ساتبا تسری دهیم. این ظرفیت، چون بسیار کلان هستت شاید هم اکنون نتوان در بورس انرژی به کار گرفته شود، ولی می‌دانیم که بورس انرژی در حوزه تجدیدپذیر‌ها ایفای نقش خیلی مثبتی می‌تواند داشته باشد.

وی افزود: یک پیشنهاد دیگر این است که یک شرکت سرمایه گذاری در حوزه پنل‌های تجدیدپذیر تأسیس کنیم. الان امکان آن وجود دارد که کارخانجات اروپایی، با ظرفیت یک میلیون پنل، امکانات خود را در اختیار ما بگذارند و ما هم خرید تضمینی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باور داریم با حسابداری صنعت قیمت تمام شده برق حرارتی بیشتر از برق تجدیدپذیر‌ها است، افزود: همین الآن با توجه به کمبود گاز در نیروگاه‌ها، سرمایه‌گذاران بسیاری آمادگی دارند که در این حوزه ورود کنند تا گاز مصرفی که در نیروگاه‌ها به عنوان سوخت استفاده میشود، آن‌ها به عنوان خوراک استفاده کنند.

نجفی گفت: یکی دیگر از انتقاداتی که ما داریم اخیرا وزارت نیرو لایحه رگولاتوری برق، که خیلی از مشکلات این صنعت را میتوانست حل کند، را برگردانده است. همچنین در بحث وعده‌ای وزارت مسکن برای ساخت یک میلیون واحد داده است، می‌توانیم برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی مقیاس کوچک در پشت بام‌ها تعامل کنیم.

منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار