کد خبر: ۴۹۲۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶:۳۲ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق خوزستان از توسعه اتوماسيون و هوشمندسازي شبكه برق با نصب كليدهاي گازي فرمانپذير از راه دور خبر داد.

به گزارش برق نیوز، علی خدری مدیرعامل این شرکت با بیان این که تبدیل شبکه‌های توزیع سنتی برق به شبکه‌های هوشمند بیش از پیش اهمیت یافته، عنوان کرد: شبکه‌های توزیع برق نیازمند یک سیستم هوشمند جهت مانیتورینگ، کنترل و اتوماسیون هستند لذا به منظور کاهش مدت زمان خاموشی ها، کاهش انرژی توزیع نشده، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و دریافت انرژی دریافتی و توزیع شده نیازمند چنین سیستمی است.

خدری افزود: از مزایایی چنین سیستمی، رؤیت پارامتر‌های فنی شبکه، گزارش گیری کلی و جزئی، تحلیل حوادث و انجام مطالعات و محاسبات پخش بار شبکه است؛ لذا با استفاده از کلید‌های فرمان از راه دور از طریق بستر‌های مخابراتی می‌توان به قطع و وصل کلید‌ها اقدام کرد.

وی اضافه کرد: برنامه هدف شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در این خصوص، نصب ۵۷۰ دستگاه کلیدگازی فرمان پذیر از راه دور است که تا امروز ۲۵۰ کلید آماده تنظیم و فرمانپذیری شده و در حال حاضر ۱۱۰ کلیدگازی به مرحله بهره برداری رسیده و روزانه این آمار نیز افزایش پیدا می‌کند.

خدری در ادامه افزود: این پروژه در تمام شهرستان‌های تحت پوشش در حال انجام است که با بهره گیری از آن گام بلندی در ایجاد ساختار هوشمندسازی شبکه برداشته شده و با ایجاد بستر مناسب و پیاده سازی سامانه اسکادا تا کنون محقق شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان همچنین از نصب ۵۰۰ دستگاه سامانه موقعیت یاب ماهواره‌ای (Gps) بر روی خودرو‌های عملیاتی و اتفاقاتی برق در سطح استان خبرداد و گفت: این سامانه، یک سیستم راهبردی و مسیریابی ماهواره‌ای است که با نصب آن، مسیر خودرو‌های عملیاتی در نقشه به آسانی قابل رؤیت است.

وی در ادامه گفت: در آینده‌ی نزدیک، تعداد ۴۰۰ دستگاه آشکارساز خطا در سطح شبکه فشار متوسط نصب می‌شود که به مکان یابی تقریبی در رفع عیب به صورت پیامکی، کمک شایانی می‌نماید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان اظهار کرد: شبکه هوشمند یک فرصت بی نظیر را به صنعت برق برای ورود به سطح جدیدی از قابلیت اطمینان دسترسی و بازدهی می‌دهد که به سلامت و محیط اقتصادی کمک خواهد کرد و رضایتمندی مشترکین را به دنبال دارد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار