کد خبر: ۴۹۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۶ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
تولید رمزریال بار جدیدی بر شبکه برق کشور خواهد گذاشت؟ تولید رمزپول ملی که قرار است با عنوان "رمزریال" تا چندماه آینده عملیاتی شود، این شبهه را ایجاد می‌کند که آیا پروسه تولید و عرضه رمزریال، همچون استخراج بیت‌کوین، انرژی‌بر است و تولید این پول مجازی، بار جدیدی به شبکه برق کشور تحمیل خواهد کرد؟

به گزارش برق نیوز، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی دو روز پیش از راه‌اندازی رمزپول ملی تا چند ماه آینده خبر داد و گفت: امیدواریم که ظرف مدت چند ماه رمزپول بانک مرکزی را عملیاتی و عرضه کنیم و آن را در اختیار مردم قرار دهیم.

وقتی صحبت از رمزارز و رمزپول می‌شود، اذهان متوجه بیت‌کوین به عنوان شایع‌ترین رمزارز در جهان و نحوه استخراج آن که برق زیادی مصرف کرده و همواره در چندسال اخیر، مورد انتقاد وزارت نیرو و مسئولان صنعت برق کشور بوده، می‌شود.

این موضوع که رمزریال (رمزپول ملی) که گفته شده تا چندماه آینده تولید و عرضه خواهد شد، شباهتی با استخراج رمزارزهایی، چون بیت‌کوین داشته و مبتنی بر مصرف برق است یا پروسه دیگری را در تولید و عرضه سپری می‌کند را از وزارت نیرو و مسئولان صنعت برق کشور جویا شدیم.

پیگیری‌ها از وزارت نیرو و مدیران صنعت برق نشان می‌دهد که هیج اطلاعات تخصصی در زمینه تولید رمزریال بین بانک مرکزی و وزارت نیرو مبادله نشده است و اغلب مدیران وزارت نیرو از چند و، چون تولید رمزریال بی‌خبر هستند.

مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در این خصوص اظهار داشت: بحث استفاده از رمزارز ملی در مبادلات کشور ارتباطی به وظایف ذاتی وزارت نیرو ندارد، بلکه یک بحث پولی است که باید نهاد‌های ذی ربط در مورد آن تصمیم گیری نمایند.

وی افزود: میزان مصرف برق رمزارز ملی، وابسته به نوع فن آوری است که برای آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ البته همه رمزارز‌ها مانند بیت کوین انرژی بر نیستند و به لحاظ مصرف انرژی بایستی جداگانه مورد ارزیابی قرار گیرند.

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی نیز در توضیح تمایز میان رمزریال و رمزارز‌های رایج گفت: در بسیاری از موارد زمانی که مردم عنوان رمزریال بانک مرکزی (رمزپول) به گوششان می‌خورد، تصوری به مانند رمزارز برای آن‌ها ایجاد می‌شود؛ لازم به توضیح است که رمزریال یک رمزارز جهان‌روا مانند بیت‌کوین و بی‌پشتوانه و نیازمند استخراج نیست. کما اینکه تمام رمزارز‌های جهان‌روا نیز قابل استخراج نیستند، اما بیت‌کوین به عنوان مشهورترین رمزارز قابلیت استخراج دارد. البته انتشار رمزریال به مانند ریال در انحصار بانک مرکزی است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار