کد خبر: ۴۹۳۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۹ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
رشته های مهندسی برق و پزشکی در سراسر جهان از محبوب ترین و پر طرفدار رشته های تحصیلی به شمار می آیند. به همین خاطر، دانشجویانی که قصد تحصیل در این دو رشته را دارند، قطعا می خواهند در دانشگاه هایی تحصیل کنند که از رتبه و اعتبار بالایی در جهان برخوردار اند. کشور استرالیا، یکی از کشور های محبوب و پرطرفدار برای تحصیل می باشد؛ چرا که دانشگاه های معتبری را در جهان در خود جای داده است. کشور استرالیا یکی از کشور های مدرن و پیشرفته در جهان است که علاوه بر کیفیت آموزشی بالا، دارای نرخ بیکاری پایینی نیز می باشد.

به گزارش برق نیوز، رشته‌های مهندسی برق و پزشکی در سراسر جهان از محبوب‌ترین و پر طرفدار رشته‌های تحصیلی به شمار می‌آیند. به همین خاطر، دانشجویانی که قصد تحصیل در این دو رشته را دارند، قطعا می‌خواهند در دانشگاه‌هایی تحصیل کنند که از رتبه و اعتبار بالایی در جهان برخوردار اند. کشور استرالیا، یکی از کشور‌های محبوب و پرطرفدار برای تحصیل می‌باشد؛ چرا که دانشگاه‌های معتبری را در جهان در خود جای داده است. کشور استرالیا یکی از کشور‌های مدرن و پیشرفته در جهان است که علاوه بر کیفیت آموزشی بالا، دارای نرخ بیکاری پایینی نیز می‌باشد.

تحصیل در رشته های مهندسی برق و پزشکی در استرالیا

نرخ بیکاری پایین برای دانشجویان بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که این نرخ نشان دهنده وجود فرصت‌های شغلی در هر کشوری است. هرچه نرخ بیکاری در کشوری بالا باشد، فرصت‌های شغلی کمتری را داراست و هرچه این نرخ پایین‌تر باشد، فرصت‌های شغلی بالا تری را داراست. کشور استرالیا نیز از نرخ بیکاری پایینی برخوردار است و فرصت‌های شغلی زیادی را در خود جای داده است. همین امر موجب محبوبیت بیشتر این کشور نزد دانشجویان و متقاضیان مهاجرت شده است. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کشور استرالیا معمولا دارای رزومه تحصیلی مناسبی باید باشند تا بتوانند از دانشگاه‌های این کشور نامه پذیرش تحصیلی اخذ نمایند.

معمولا مهاجرت به کشوری که با قوانین و مقررات آن آشنایی کافی نداریم و نمی‌دانیم باید از کجا شروع کنیم، کمی مشکل می‌باشد. به همین خاطر بهتر است قبل از هر اقدامی با وکیل و مشاور مهاجرتی مشورت نماییم و اطلاعات جامعی را از کشور مقصد کسب کنیم. وکلا و مشاوران مهاجرتی، معمولا دارای تجربه و دانش بالایی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا هستند و می‌توانند با بررسی شرایط متقاضیان مهاجرت، بهترین روش مهاجرتی را به آنان پیشنهاد دهند. علاوه بر این، متقاضیان می‌توانند کار‌های حقوقی مهاجرت شان را به وکیل رسمی و مجرب مهاجرتی بسپارند و نگرانی از این باب نداشته باشند.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

معمولا برای تحصیل در رشته‌های مهندسی برق و پزشکی در استرالیا، متقاضیان باید دارای رزومه تحصیلی قوی باشند. علاوه بر این، برای تحصیل پزشکی در این کشور باید در آزمون ورودی نمره قبولی کسب نمایند. دانشجویانی که بتوانند نمره قبولی در این آزمون را کسب نمایند، می‌توانند در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند. البته دانشگاه‌های استرالیا دانشجویان پزشکی را بر اساس ۳ فاکتور مهم می‌سنجد.

  • اولین فاکتوری که برای دانشگاه‌های استرالیا مهم می‌باشد، رزومه تحصیلی متقاضیان است. در صورتی که متقاضی دارای معدل مناسبی در مقطع لیسانس باشد از اولین فاکتور می‌تواند عبور کند. در صورتی که دانشجویان قصد تحصیل در مقطع لیسانس پزشکی را دارند، باید معدل دیپلم شان ۲۰ باشد.
  • فاکتور دومی که برای دانشگاه‌های استرالیا حائز اهمیت است، نمره آزمون استعدادیابی دانشجویان است. در صورتی که متقاضی بتواند در این آزمون نمره قبولی کسب نماید، می‌تواند از دومین فاکتور نیز به راحتی عبور کند.
  • فاکتور سومی که برای دانشگاه‌های استرالیا مهم می‌باشد، مصاحبه‌ای است که پس از قبولی متقاضی در زمان مشخصی تعیین می‌گردد. برای تحصیل در استرالیا، دانشجویان باید در این گفتگو پذیرفته شوند. این مصاحبه به دانشکده متقاضی بستگی دارد و می‌تواند در فرمت‌های حضوری و غیر حضوری برگذار شود.

دانشجویان پزشکی برای تحصیل در دانشگاه‌های ملبورن و مانش در استرالیا باید در دوره‌های پیش نیاز پزشکی شرکت نمایند. توجه داشته باشید که آزمون‌های استعدادیابی در استرالیا، شامل آزمون GAMSAT و MCAT می‌باشد. در صورت قبولی در این آزمون‌ها متقاضیان اجازه ورود به دانشگاه‌های پزشکی استرالیا را کسب می‌نمایند. این آزمون‌ها به صورت حضوری می‌باشد و امکان برگذاری به شکل آنلاین را ندارد.

متقاضیانی هم که قصد تحصیل در رشته‌های برق و مهندسی برق در استرالیا را دارند، باید در سه ترم به دانشگاه بروند. این سه ترم هر کدام دو دوره سه ماهه دارد که دانشجویان می‌توانند در هر سال این دو دوره را بر دارند. برای اتمام دوره‌های لیسانس برق و الکترونیک در استرالیا دانشجویان باید ۳۲ امتیاز کسب نمایند. هر کدام از واحد‌هایی که دانشجویان پشت سر می‌گذارند دارای ۱ الی ۲ امتیاز است که در برخی از مواقع به عنوان CPS نیز عنوان می‌شود. این ۳۲ امتیاز شامل دروس اجباری و اختیاری دانشجویان می‌باشد.

تحصیل در رشته های مهندسی برق و پزشکی در استرالیا

تحصیل مهندسی برق در استرالیا به دانشجویان این اجازه را می‌دهد تا توانایی‌های خود را بهبود بخشند و برای تحصیلات و تجربیات شان مدرک اخذ نمایند. تحصیلات کاربردی در دانشگاه‌های استرالیا می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا در دوره‌های اصلی آموزش شان به راحتی شرکت نمایند. البته تمامی این مدارک می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا پس از اتمام تحصیلات شان بتوانند در استرالیا مشغول به کار شوند.

پس از پیدا کردن کار در صورتی که درس دانشجو تمام شده باشد، پس از گذشت چند سال کار، وی می‌تواند نسبت به اخذ اقامت دائم این کشور اقدامات لازم را انجام دهد.

معمولا مهاجرت تحصیلی یا تحصیل پزشکی در استرالیا می‌تواند موجب اخذ اقامت دائم این کشور شود. به همین خاطر دانشجویان و متقاضیان زیادی قصد اخذ ویزا تحصیلی و پذیرش را از دانشگاه‌های استرالیا دارند. برای این کار بهتر است با یک مشاور و وکیل مهاجرتی معتبر مشورت نمایید تا اطلاعات جامعی را از شرایط، محدودیت ها، قوانین و مقررات کسب کنید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزا و پذیرش تحصیلی استرالیا

متقاضیانی که قصد تحصیل در کشور استرالیا را دارند باید برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های استرالیا، مدارک زیر را به دانشگاه ارائه دهند.

  • ارائه مدارک آکادمیک
  • ارائه اصل و کپی پاسپورت
  • ارائه اصل و کپی شناسنامه
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا
  • ارائه عکس پاسپورتی
  • ارائه گواهی سو پیشینه
  • ارائه مدرک زبان

با ارائه این مدارک و رزومه تحصیلی به دانشگاه‌های استرالیا، در صورت تایید برای شما نامه پذیرش از دانشگاه ارسال می‌شود. پس از دریافت نامه پذیرش شما باید نسبت به اخذ ویزا تحصیلی استرالیا اقدامات لازم را انجام دهید.

تحصیل در رشته های مهندسی برق و پزشکی در استرالیا

مدارک لازم جهت اخذ ویزا عبارت است از:

ارائه نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های استرالیا

تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا

  • ارائه مدارک هویتی
  • ارائه پاسپورت با ۶ ماه اعتبار
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ارائه بیمه درمانی دانشجو
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی

پس از ارائه مدارک به سفارت شما باید هزینه‌ای را برای بررسی مدارک خود به سفارت استرالیا پرداخت نمایید. در صورت عدم وجود نقص در مدارک شما با درخواست شما موافقت شده و ویزا تحصیلی به شما تعلق می‌گیرد. در صورتی که نقصی در مدارک شما وجود داشته باشد، درخواست شما از سوی سفارت رد شده و هزینه پرداخت شده عودت داده نمی‌شود. برای درخواست مجدد شما باید این هزینه را پرداخت نمایید.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار