کد خبر: ۴۹۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۲ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه مجموع سامانه‌های خورشیدی در حال بهره‌برداری در اصفهان ۲۴۰۰ کیلوات است، گفت: در هشت ماهه امسال برای ۱۶۰۰ کیلووات سامانه خورشیدی نزدیک ۵ میلیارد تومان درآمد فروش انرژی به حساب مشترکین واریز شده است.

به گزارش برق نیوز، سارا صالحی درباره آخرین وضعیت نیروگاه‌های برق خورشیدی در اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۶۰۰ کیلووات در ۸۰ نقطه استان سامانه برق خورشیدی کوچک وجود دارد که ظرفیت انشعاب آن‌ها نصب شده است.

وی افزود: جدا از موارد پراکنده که در شرق اصفهان نصب شده، ۱۵ مورد نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۵ کیلووات توسط بسیج سازندگی برای روستاییان نصب شده است.

وی همچنین گفت: ۲۰۰ موافقت‌نامه برای نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای کشاورزان در شرق اصفهان نصب شده و اکنون منتظر مراحل تفکیک و ... هستیم و در حال حاضر موافقنامه‌ها برای تنظیم نهایی این قرارداد‌ها صادر شده است.

وی ادامه داد: در هشت ماهه امسال برای ۱۶۰۰ کیلووات سامانه خورشیدی نزدیک ۵ میلیارد تومان درآمد فروش انرژی به حساب مشترکین واریز شده و این درآمد متناسب با ظرفیت و سال بهره‌برداری بین مشترکین تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه مجموع سامانه‌های خورشیدی در حال بهره‌برداری ۲۴۰۰ کیلوات است، توضیح داد: از این میزان ۱۶۰۰ کیلووات، قرارداد خرید تضمینی است و نزدیک ۴۵۰ کیلووات مربوط به تسهیلات سال ۹۲ تا به امروز بوده که در حال بهره‌برداری هستند و سایر این ظرفیت مربوط به حوزه ادارات و سازمان‌ها است که تعهد تأمین ۲۰ درصد انرژی از منابع تجدیدپذیر را داشته‌اند.

وی همچنین ادامه داد: ۱۰۰۰ کیلووات دیگر برق خورشیدی در استان در دست اقدام یا اجرا بوده که یا قرارداد‌های آن‌ها در حال تنظیم است و یا منتظر پروسه نصب تجهیزات، پنل و ... هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت نیروگاهی حوزه شهرستان اصفهان، اظهار کرد: به واسطه فضای شهری ظرفیت این نیروگاه‌ها محدود است و تا به امروز تنها یک قرارداد نیروگاه ۱۵۰ کیلوواتی در محدوده جرقویه و همچنین نیروگاه ۱۰ مگاواتی در جرقویه در حال بهره برداری است و دومین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱.۱ مگاوات در محدوده هرند در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار