کد خبر: ۴۹۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳:۳۰ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
محافظ کابل / انرژی گاید انرژی چین یا انرژی گاید به منظور جلوگیری از خمش، پیچش و شکستگی کابل‌های برق و کابل‌های انتقال داده به کار می‌رود. ابعاد در مدل‌های مختلف انرژی چین، عرض و ارتفاع داخلی این قطعه می باشند و به معنی فضایی است که کابل‌ها و سیم‌ها می‌توانند از درون آن عبور کنند. همچنین سایر پارامترهای ابعادی نظیر عرض و ارتفاع خارجی، شعاع خمش و ... در مشخصات هر انرژی گاید قرار داده شده است

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز :انرژی چین، انرژی گاید و یا همان محافظ کابل در حقیقت قطعات پلیمری از جنس پلی آمید می‌باشند که با خاصیت ضد سایشی، توانایی رفت و برگشت به میزان خیلی زیاد و در طول محور حرکت را دارند و این در شرایطی است که میزان خمش کابل از یک مقدار مشخص کمتر نمی‌شود.

نحوه عملکرد انرژی گاید

زمانی که محافظ کابل را به تعداد دفعات متوالی از سمت چپ به سمت راست خم می‌کنید بعد از گذشت چند رفت و برگشت تیم‌های داخل انرژی گاید به دلیل کشش‌های متوالی قطع می‌شوند. این در حالی است که اگر کابل‌ها را به صورت یک دایره حرکت دهید، مدت زمان قطع شدن سیم‌های عقب می‌افتد.

جنس انرژی گاید

قطعات انرژی چین در واقع قطعه‌های کوچک از جنس فولاد، پلاستیک یا ترکیبی از هر دو هستند که سبب ایجاد یک قطعه کامل می‌شوند. قطعه‌های انرژی گاید به کمک پین‌های کوچک به یکدیگر وصل شده اند و نمی‌توان آن‌ها را به آسانی جدا کرد و جدا شدن پین‌ها باید طبق دستورالعمل خاص انجام شود. برای محاسبه قطر انرژی گاید در صورتی که قرار است از داخل آن کابل رد شود باید قطر کابل بزرگتر را در ۸ تا ۱۰ ضرب کنید و اگر قرار است شلنگ رد شود قطر آن را در ۱۵ تا ۲۰ ضرب کنید.

انواع انرژی گاید

۱- انرژی گاید بسته
یکی از انواع مدل‌های انرژی چین مدل بسته آن است. از این مدل معمولاً در مکان‌هایی که امکان پاشیدن به پخش شدن مواد شیمیایی وجود داشته باشد استفاده می‌شود تا طول عمر کابل افزایش پیدا کند.

۲- انرژی گاید باز
انرژی چین باز معمولا به علت نگهداری آسان از آن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این مدل انرژی گاید در اماکنی که که باز هستند و گرد و غبار زیادی وجود دارد استفاده می‌شود.
انرژی گایدانرژی گاید


عوامل تاثیر گذار در انتخاب انرژی گاید

  • شتاب حرکت
  • سرعت حرکت
  • طول حرکت
  • شعاع خمش و سایز آن مطابق با کاربرد باشد
  • مناسب بودن وضعیت محیط
  • وزن کابل‌ها
  • سایز کابل‌ها
  • سایز شلنگ‌های عبوری
  • وزن شلنگ‌های عبوری

انرژی گایدانرژی گاید

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار