کد خبر: ۴۹۳۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۸ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
مدیر کل حوزه استاندار یزد با اشاره به توسعه انرژی خورشیدی به عنوان یکی از اولویت های یازده گانه استان در دولت سیزدهم، از برنامه ریزی برای تولید دو هزار مگاوات برق خورشیدی در بازه سه ساله و در فاز نخست خبر داد.

به گزارش برق نیوز، «احمد آخوندی» در نشست توسعه نیروگاه‌های خورشیدی استان که در استانداری یزد برگزار شد، توسعه انرژی خورشیدی را یکی از اولویت‌های یازده گانه استان در دولت سیزدهم ذکر کرد و گفت: در فاز اول این طرح توسعه برای تولید ٢٠٠٠ مگاوات برق خوشیدی برنامه ریزی شده است.

وی استخراج زمین‌های مورد نیاز برای اجرای طرح‌های نیروگاه‌های خورشیدی استان تا شعاع چهار کیلومتری از سوی اداره کل منابع طبیعی استان خبر داد و بیان کرد: استان برای واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران این حوزه در اسرع وقت آمادگی دارد.

مدیر کل حوزه استاندار از سیاست گذاری برای تبدیل استان یزد به قطب تولید انرژی خورشیدی در خاورمیانه خبر داد و گفت: به همان سرعت که برای واگذاری زمین به سرمایه گذران تسهیل صورت گرفته است نسبت به خلع ید زمین‌های واگذار شده به سرمایه گذارانی که طی مدت دو سال اقدامی صورت نداده‌اند، اقدام خواهیم کرد.

آخوندی در پایان همچنین از آمادگی استان برای حمایت از نصب سلول‌های خورشیدی در منازل و نصب انشعابات خانگی مربوطه با همکاری دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان و نیز کمک به ایجاد نیروگاه‌های کوچک خورشیدی ١٥٠ مگاواتی خبر داد.

«سید مسعود عظیمی» معاون امور اقتصادی استاندار یزد هم در این نشست گفت: پیروی مباحث توسعه استان در دولت سیزدهم، توسعه انرژی تجدیدپذیر در دستور کار قرار گرفته و طی سفر اخیر رئیس جمهور به استان نیز تولید دو هزار مگاوات انرژی خورشیدی تا سال ١٤٠٣ مصوب شد.

وی افزود: نشست امروز با حضور سرمایه گذاران برگزار و طی آن مزیت‌های استان در این حوزه در تولید انرژی‌های خورشیدی تبیین و در خصوص واگذاری زمین و مسائل فنی در این رابطه بخث و تبادل نظر شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار