کد خبر: ۴۹۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۴ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
حمایت مجلس از ‌از توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مکانیزم شفافی در عرضه و تقاضای برق در کشور وجود ندارد و بازار برق کشور در بورس انرژی باید راه‌اندازی شود.

به گزارش برق نیوز، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در آیین امضای تفاهمنامه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک در استان کرمان که با حضور محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و علی زینی‌وند استاندار کرمان برگزار شد اظهار داشت: ناترازی برق در کشور ناشی از سیاست‌های اشتباه دولت قبل است.

وی با بیان اینکه دولت می‌توانست با برنامه‌ریزی کاری کند که انرژی‌های تجدیدپذیر فعال شود، اما تضعیف شد گفت: برق یک مولفه در حوزه امنیت ملی است و نباید توسعه آن مورد غفلت قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس و کمیسیون اقتصادی از توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر حمایت می‌کنند افزود: هزار و ۷۰۰ میلیارد هزینه خسارت فقط یک واحد صنعتی در استان کرمان بابت قطعی برق سال گذشته است.

وی با بیان اینکه عدم وجود یک بازار تعریف شده برای عرضه برق در کشور بزرگ‌ترین چالش است گفت: عرضه و تقاضای برق در کشور باید در یک مکانیزم شفاف انجام شود که وجود ندارد.

 

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بازار برق کشور در بورس انرژی باید راه‌اندازی شود بیان کرد: در استان کرمان به‌شدت پیگیر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم و پنج مجموعه در شهرک‌های صنعتی برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر دیده شده است.

وی با بیان اینکه آمادگی برای شهرک‌های تخصصی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان کرمان وجود دارد و تقاضا‌های زیادی در این حوزه داریم گفت: در کرمان تفاهم نامه احداث شش هزار مگاوات تولید انرژی تجدیدپذیر برق امضا می‌شود و این آمادگی وجود دارد تا توسعه داده شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین پروژه تولید سلول‌های خورشیدی کشور نیز در کرمان اجرا می‌شود و کار‌های آن نهایی شده است افزود: استاندار کرمان همکاری بسیار خوبی داشته و تقریباً کار تمام شده است و در این کارخانه در نزدیکی شهر ماهان احداث می‌شود.

منبع: تسنیم
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
0
0
چرا در جنوب که نزدیک منابع گاز است نیروگاه نصب نمیشود تا این سرمایه ملی از طرف قطر به تاراج نرود. مدتها است که انرژی در مرکز ایران تولید و به جنوب گسیل میشود. گاز به مرکز منتقل میشد این انرژی به برق تولید میشود و به سمت جنوب میرود. اب هم که مصرف میشود. در جنوب هر دو منبع سوخت و آب وجود دارد. علت این همه تاکید و مصرف ارز و فشار بر اقتصاد پر هزینه مردم برای استفاده از انرژی تجدیدپذیر چیست که فقط میتواند در یک پیک به شبکه کند.
همواره بر پاک بودن آن اصرار میشود. شاید به همین دلیل است که گاز را ناپاک و کثیف!! میخوانند.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
0
0
ساعت خواب


اینم دنبال سیاسی کاری خودشون با اصاح طللبهاست معلومه به هیچ جا نمی رسیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار