کد خبر: ۴۹۴۱۱
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۷ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
صرفه جویی ۶ میلیارد دلاری با توسعه نیروگاه‌های اتمی رئیس سازمان انرژی اتمی: مزیت برق اتمی و نیروگاه‌های اتمی به ارزش افزوده آن است بطوری که تاکنون صرفه جویی ۶ میلیارد دلاری به همراه داشته است.

به گزارش برق نیوز، محمد اسلامی افزود: برنامه توسعه نیروگاه اتمی حدود ۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است که تا افق حداکثر سال ۱۴۲۰ آن را پیش بینی کردیم.


وی گفت: مزیت برق اتمی، نیروگاه اتمی و بطور کلی نیروگاه‌ها ارزش افزوده و بازدهی سرمایه‌ای خوب آن است بطور مثال نیروگاه شماره یک ما تاکنون ۸۰ میلیون بشکه نفت صرفه جویی و نزدیک به ۵۲ میلیارد کیلو وات برق به شبکه تزریق کردیم، که معادل حدود ۶ میلیارد دلار ارزش این صرفه جویی است یعنی در عرض این مدت کوتاه توانسته ۲ برابر پولی که برایش هزینه شده را بازگرداند.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: ما در قانون ۱۴۰۱ سرمایه گذاری داخلی، سرمایه گذاری خارجی، فاینانس داخلی و فاینانس خارجی را به صراحت پیش بینی کرده ایم، از سرمایه گذاران هنوز هم دعوت می‌کنیم، هم اکنون کشوری دیگر به جز روسیه برای مشارکت اعلام آمادگی کرده است. بطور کلی ما از ایرانیان خارج از کشور و هر شرکت ایرانی که برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کند، استقبال می‌کنیم.


اسلامی گفت:معتقدیم نیروگاه‌های اتمی یعنی برق پایدار که تولید آلاینده‌ها و تولید گاز‌های گلخانه‌ای را صفر می‌کند یکی از مزیت‌های رقابتی سرمایه گذاری است که با استقبال مواجه شده است و کشور‌ها هم به سمت آن حرکت می‌کنند، امیدوارم بتوانیم این تاخیر چند ساله خود را هم پایان دهیم و هم پروژه‌ها را سرعت دهیم.

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
0
2
با سلام و احترام
اول اینکه مدت کوتاه نبود بیش از هشت سال زمان نیاز بوده که 52 میلیارد کیلووات ساعت توسط 1000 مگاوات نیروگاه بوشهر برق تولید شود
نیروگاه اتمی بوشهر اخر چقدر هزینه سرمایه گذاری بوده!! 3 میلیارد دلار یا 8 میلیارد دلار؟!! کجا دو برابر هزینه درامد داشته!!
1- حالا اگر 3(8) میلیارد دلار نیروگاه خورشید زده می شد بیش از 6(16) گیگاوات نصب نیروگاه خورشیدی داشتیم که معادل 84(224) میلیارد کیلووات ساعت معادل 130(334) میلیون بشکه نفت که معادل 9.75(25) میلیارد دلار صرفه جویی داشتیم که سه(9) برابر آورده اولیه برگشت سرمایه داشتیم درصورتی که دوبرابر عدد که آقای دکتر فرمودند کاملا اشتباه است نسبت به هزینه 8 تا 10 میلیارد دلاری نیروگاه اتمی بوشهر
2- با سه(8 ) میلیارد دلار حالا واحدهای گازی موحود سیکل ترکیبی می شدند
یعنی سه(8) هزار مگاه وات بخار نصب می شد که موجب ایجاد 9 (24) هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی داشتیم که صرفه جویی سوخت واحد بخار آن معادل 152 میلیارد کیلووات ساعت تولید از واحدهای بخار نیروگاه سیکل ترکیبی داشتیم که معادل 240 میلیون بشکه نفت بعبارتی 18 میلیارد دلار صرفه جویی!!
3 - گزینه های نیروگاه بادی هم صرفه جویی جند برابر خورشیدی دارد
و در آخر جناب اقای دکتر اسلامی لطفا مشاوران در جهت جلوگیری از بین رفتن بیت المال تغییر دهید
با تشکر
پژوهشگر انرژی در صنعت برق
با تشکر از برقنیوز جهت انتشار نظرات
ناشناس
|
Poland
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
0
2
نیروگاه اتمی یعنی نیروگاه دولتی که توش مدیرهای دولتی بخور بخور دارند پس فریبشون نخورید
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
0
2
نیروگاه دولتی اتمی هیچی نداره به جز بخور بخور شما مدیران دولتی وحیف و میل شدن بودجه مردم و ایجاد تورم و تحریم شدن وگرنه اگر مردشین هزینه هاتون و مدل اقتصادی و جریان نقدینگیتون رو شفاف اعلام کنید تا مردم ببینند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
0
2
هزار مگاواتش 7 میلیارد دلار تو امریکا در میادبدون سوخته که تو ایران با بخور بخور دولتی ها چند برابر میشه ولی نیروگاه خورشیدی خصوصی هزار مگاواتش میشه 0.5 میلیارد دلار


حالا نیروگاه اتمی کجاش به صرفه هست؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
0
2
نیروگاه اتمی که هم سالی 60 و 70 میلیون دلار پول سوختش را باید بدهیم و از خارج سوخت بیاوریم و راهبری و تعمیر و لوازم یدکی آن هم همه اش با خارجیها ست و بیشتر سود اون نصیب خارجی ها می ‌شود چه سودی برای کشور دارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
2
تمام مطالعات دنیا نشان دهنده عدم صرفه نیروگاههای اتمی است. حتی در کشورهایی که نفت و گاز و خورشید ندارن.
حالا یه سری که بند تومونشون رو هم نمی تونستن بنندن رفتن راس کار و تو توهماتشون هی واسه ملت تز میدن.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار