کد خبر: ۴۹۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۹ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
ایران به جمع پنج کشور دارنده فناوری ساخت قطعات نیروگاهی پیوست رئیس هیئت مدیره شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اشاره به نقش راهبردی این شرکت درکشور گفت: دانش و فناوری ساخت قطعات نیروگاهی پیش از این در انحصار کشور‌های آمریکا، آلمان، ایتالیا، سوییس و ژاپن بود که حالا با همت و تلاش جوانان این مرز و بوم، ایران به جمع پنج کشور دارنده فناوری ساخت قطعات نیروگاهی پیوست.

به گزارش برق نیوز، غلامرضا مهرداد به ساخت پره و کمپرسور توربین‌های بخار و گاز اشاره کرد و افزود: پیش از این توانایی ساخت این پره وکمپرسور‌ها در دست کشور‌های امریکا و روسیه بود و حالا با تولید در داخل کشور، چهار هزارقطعه با ۶۰ درصد کمتر از قیمت نمونه خارجی ساخته شده است.


وی با اشاره به تعمیر و وارد مدار کردن روتور نیروگاه سیکل‌ترکیبی یزد، گفت: سازنده اصلی روتور شرکت آمریکایی بود که با توجه به تحریم‌ها خدمات جدیدی ارائه نکردند و آن را قابل تعمیر ندانستند، اما متخصصان این شرکت در مدت ۴۵ روز آن را تعمیر و وارد مدار کردند. با بازسازی این روتور چهار میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی شده است.


مهرداد به بومی‌سازی دیسک‌های روتور توربین‌های گازی نیز اشاره کرد و افزود: این دیسک‌ها قطعه اصلی روتور به شمار می‌رود. در کشور ۶۰ روتور بیش از ۴۰ سال در حال فعالیت هستند که روبه زوال است، اما با تلاش ۱۵ جوان متخصص درمدت پنج ماه موفق به طراحی و ساخت این قطعه شدیم.


رییس هیئت مدیره شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اشاره به ساخت و تعمیر سه نیروگاه در عراق، تصریح کرد: با یک سوم قیمتی که دیگر کشور‌ها به عراق پیشنهاد کرده بودند خدمات ارائه کردیم.


وی تاکید کرد: متخصصان این شرکت همچنین قرار است تا پایان امسال چهار طرح تحقیقاتی را اجرایی کنند که با بومی شدنشان انحصار ساخت از دست پنج شرکت آمریکایی و اروپایی خارج می‌شود و ۱۰ میلیون دلار صرفه‌جویی برای کشور به ارمغان می‌آورد.


مهرداد یادآور شد: شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران ۴۰ سال پیش با هدف پوشش‌دهی به تعمیرات اساسی و بازسازی انواع توربین‌های بخاز، گاز و ژنراتور‌های سنگین کشور احداث شد و با تحریم شدن ایران محصولات و خدمات آن به خودکفایی رسیده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار