کد خبر: ۴۹۴۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۷ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
مجموعه گزارشات "شناسایی سایت‌های پر پتانسیل و ارزیابی منابع انرژی‌های تجدیدپذیر و ارزیابی تلفیقی، اولویت بندی و تعیین سهم انرژی‌های پاک" در راستای اهداف توسعه انرژی‌های پاک در کشور و بمنظور تسهیل در جلب سرمایه گذاری، در راستای اهداف توسعه در سازمان پایه ریزی شد و توسط کارشناسان متخصص و همکاری دفتر پتانسیل سنجی و ارزیابی منابع ساتبا، طی سال‌های ۱۳۹۸ الی ۱۴۰۰، اجرایی گردیده و گزارش‌های لازم برای ۳۱ استان کشور تهیه شده است.

به گزارش برق نیوز، به نقل از دفتر پتانسیل سنجی و ارزیابی منابع سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق در راستای انجام تکالیف قانونی این سازمان جهت توسعه کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر، انجام مطالعات زیر بنایی در پتانسیل سنجی حامل‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور، شناسایی مناطق مستعد در هر حوزه به تفکیک استان‌ها انجام گردیده است.


بر اساس این گزارش با استفاده از مدل تلفیقی، مدل ریاضی و انتخاب یک مدل فکری و همچنین تعیین الگوریتم مدلسازی با ۲۸ معیار فنی، اقتصادی، زیست محیطی، سیاسی و اجتماعی، اطلاعات و داده‌های پتانسیل سنجی و بهره وری مورد مطالعه و ارزیابی، اولویت بندی گردیده و در نهایت سهم هر یک از انرژی‌های تجدیدپذیر برای توسعه در کشور، به تفکیک استانی معرفی شده است. این گزارش می‌افزاید مدل سازی انجام شده، قادر است براساس ارجحیت و شرایط کشور و همچنین شرایط خاص هر استان، گزینه‌های برتر را به منظور افزایش سیاست‌های حمایتی و توسعه‌ای بخش خصوصی معرفی نماید.


این گزارش همچنین اشاعه می‌دارد که در سطح کشور منابع انرژی خورشیدی در بالاترین اولویت پتانسیلی شناسایی شده، پس از آن منابع انرژی بادی در اولویت دوم و سایر انواع منابع انرژی‌های تجدیدپذیر در اولویت‌های بعدی قرار گرفته اند.


گزارشات به تفکیک در وبگاه ساتبا بخش عملکرد دفتر پتانسیل سنجی و ارزیابی منابع انرژ‌ی های تجدیدپذیر موجود و قابل دسترس برای عموم است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
0
1
جانمایی بدون در درنظر گرفتن زیرساخت انتقال برق صکرت گرفته، در بعضی ساختگاه ها، ظرفیت بالای ۳۰۰ مگاوات دیده شده در حالی که هزینه احداث خط انتقال و پست انتقال آن حدود ۷۰۰-تا ۱۰۰۰ ملیارد تومان میشه
ظرفیت بالا دهن پرکن است ولی چالش برانگیز، باید بیشتر بررسی بشه
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار