کد خبر: ۴۹۴۴۱
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۳ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: با جانمایی مناسب صنایع در استان توزیع برق نیز متوازن شده و فشار بر شبکه وارد نمی‌شود.

به گزارش برق نیوز، سیدمحمد شعاعی صبح امروز (۲۱ بهمن‌ماه) در آیین بهره‌برداری همزمان از ۸۹۸ پروژه شرکت توزیع نیروی برق استان که به مناسبت دهه فجر انجام شد، ضمن گرامی‌داشت این ایام، اظهار کرد: برق یکی از زیرساخت‌های مهم کشور است و برای همه فعالیت‌ها یک زیرساخت کلیدی محسوب می‌شود و هرچه این صنعت توسعه پیدا می‌کند، توقعات از آن بالاتر می‌رود.

وی با بیان اینکه با افزایش تقاضا و ظرفیت شبکه برق در کشور لازم است تدابیر لازم برای این افزایش از ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد، افزود: شرکت‌های توزیع، نقطه آخر در چرخه صنعت برق بوده و ارتباط مستقیمی با مصرف‌کننده دارد که نوع این ارتباط، اهمیت بسیار دارد.

این مسئول با اشاره به صرفه‌جویی به عنوان نیاز امروز جامعه در مصرف انرژی، ادامه داد: در صنعت برق نسبت به دیگر انرژی‌ها جای مانور برای کنترل مصرف وجود ندارد، ولی می‌توان با همکاری همه بخش‌ها در صرفه‌جویی مصرف برق با ارتباط با صنعت ساختمان و نظام مهندسی شاهد تحقق این مهم باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هوشمندسازی در مصرف برق تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: با هوشمندسازی و کنترل مانیتورینگ مشترکان، می‌توان نقاط پرمصرف را شناسایی و در راستای کاهش مصرف مازاد آنان اقدام کرد تا شبکه پایدار بماند و حتی مشکلات به وجود آمده در سریع‌ترین زمان رصد شود.

شعاعی توسعه را در حالت متوازن، بهترین نوع توسعه دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت استان به دنبال ایجاد توازن در نقاط مختلف استان به لحاظ جانمایی واحد‌های صنعتی است. متاسفانه حتی در مناطق مسکونی نیز شاهد توسعه نامتوازان هستیم و رعایت این توازن در مصرف به خصوص انرژی برق نیز مهم است تا فشار بر شبکه وارد نشود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار