کد خبر: ۴۹۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۱:۰۲ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
از صبح امروز (۲۴ بهمن) روند ارسال پیامک‌های بانکی با اختلال مواجه شده و پیامک برخی از عملیات‌های بانکی اطلاع رسانی نمی‌شود. بانک‌ها مدعی شده‌اند که این اختلالات به سیستم بانکی ارتباطی ندارد و به اپراتور مربوط است. سخنگوی اپراتور همراه اول نیز این موضوع را تایید کرده است.

به گزارش برق نیوز، بر اساس گزارش‎‌های دریافت شده، از صبح امروز سیستم دریافت پیامک همراه اول با اختلال‌های شدید مواجه شده است.

این اختلال که در سیستم پیامکی همراه اول ایجاد شده است، باعث شده که بسیاری از مشترکان پیامک رمز دوم و سایر پیامک‌های بانکی را دریافت نکنند و در فعالیت‌های روزانه خود دچار مشکلات اساسی شوند.

واکنش کاربران به اختلال پیامک همراه اول

برخی از مشترکان همراه اول در شبکه اجتماعی توییتر به قطعی سیستم پیامکی واکنش نشان دادند: «از صبح سیستم پیامکی همراه اول مشکل داره و پرداخت اینترنتی نمیشه انجام داد. چیکار می‌کنی آقای همراه اول؟»

«امروز صبح سرویس‌های پیامکی همراه اول (مثل رمز پویا) به گفته‌ی خودشون «بخاطر قطعی برق دیتاسنتر اصلی همراه اول» قطع شدند و بعد از چند ساعت مشکلشون! برطرف شد. 

همینطوری یهویی برق یک دیتاسنتر میره؟! بعد برق پشتیبان هم نبوده؟ اوکی.»
 
«به سلامتی و مبارکی، سیستم پیام کوتاه همراه اول از صبح زود غیر فعال شده و تمام فعالیت‌های آنلاین بانکی تعطیل شده. هیچ کس هم پاسخگو نیست. احتمالا اولین پیامکی که بعد از راه اندازی سیستم دریافت شود، یادآوری پرداخت قبض برای چندهمین بار است.»

«خرید ایننرنتی داشتم و رمز دوم ارسال نمی‌شد. تماس گرفتم با بانک و گفت: «اشکال از سرویس همراه اوله. تا یک ساعت دیگه قول دادن حل بشه. گزارش دادیم.» حالا حتی اگر خرید واجب هم داشته باشیم مهم نیست که. یک ساعت، شایدم بیشتر منتظر می‌مونیم. چیزی که زیاده وقته!»

«پیامک سیستمی همراه اول قطعه پول نمی‌تونیم بریزیم. از اندک مزیت‌های ایران کارت به کارت بود که اون هم پرید.»

«دوستان من از امروز صبح نمی‌تونم هیچ پیامکی دریافت کنم. مشکل از گوشی منه یا شما هم همچین ایشویی دارید؟»

علت چیست؟

سید یاسر رایگانی، سخنگوی همراه اول در رابطه با اختلال همراه اول اعلام کرد: «اختلالی موقت در سرویس کلمه یکبار مصرف OTP همراه اول از صبح امروز، باعث شد تا برخی مشتریان بانکی نتوانند پیامک‌های رمز و تأیید هویت را دریافت کنند که این موضوع بعد از دریافت گزارش‌های مردمی، سریعا در دست بررسی قرار گرفت و از ساعت ۱۱ مشکل رفع شده. از مشترکان همراه اول پوزش می‌طلبیم.»

قطعی برق دیتاسنتر اصلی همراه اول/اختلال در سیستم پیامک همراه اول


با وجود اینکه سامانه پیامک، یکبار رمز، رمز پویا بصورت تدریجی در حال بازگشت به مدار است، اما بخشی از سرویس‌های مبتنی بر پیامک از جمله خرید از فروشگاه‌های آنلاین، بانک‌ها و … تحت تاثیر آسیب‌های این اختلال قرار گرفت.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
1
0
چرا مولد اضطراری و ups نداشتن؟
یعنی برای دیتاسنتر همراه اول مولد اضطراری نذاشتن؟؟؟؟!!!
خسته نباشید :))
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار