کد خبر: ۴۹۵۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰:۳۶ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
احمدی در خصوص مجموعه حافظیه و دلیل قطع شدن برق این مجموعه اظهار کرد: نه تنها مجموعه حافظیه بلکه آرامگاه سعدی و چند اثر میراث فرهنگی و گردشگری دیگر در فارس و شهر شیراز نیز بدهی هایی به شرکت توزیع برق دارند که چند بار به آنها اخطار داده شده است.

به گزارش برق نیوز، شب گذشته خبری مبنی بر قطع شدن برق مجموعه گردشگری حافظیه در فضای مجازی دست به دست شد که در ابتدا موجب تعجب و نارضایتی حامیان حوزه گردشگری شد، عده‌ای بر این باورند که به هیچ عنوان برق مناطق گردشگری به خصوص اماکنی که نماد فرهنگ و تمدن هر شهر و استان هستند نباید قطع گردد.

عده‌ی دیگری، اما با دیدگاه منصفانه تری به این ماجرا نگاه کرده و معتقدند علت این قطعی برق توسط شرکت توزیع باید بررسی و مشخص گردد، به همین منظور ماجرا را از مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان شیراز جویا شدیم.

سید باقر احمدی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان شیراز در ابتدا اشاره مختصری به قانون و شرایط قطع برق مشترکان کرد و گفت: طبق قانون و دستورالعمل‌های موجود هر یک از مشترکان ائم از خانگی، صنعتی، گردشگری و.. که دو دوره هزینه اشتراک ماهانه را پرداخت نکنند پس از اخطار در مرحله سوم برق آن‌ها تا زمان وصول بدهی قطع خواهد شد.

وی افزود:، اما در برخی مواقع در خصوص اماکن مهم مثل مناطق گردشگری یا تولیدی و ... این قانون را کمی تلطیف کرده و تا چند دوره به آن‌ها اخطار داده و مهلت داده میشود، چون بنای کار ما بر تعامل است.

احمدی در خصوص مجموعه حافظیه و دلیل قطع شدن برق این مجموعه اظهار کرد: نه تنها مجموعه حافظیه بلکه آرامگاه سعدی و چند اثر میراث فرهنگی و گردشگری دیگر در فارس و شهر شیراز نیز بدهی‌هایی به شرکت توزیع برق دارند که چند بار به آن‌ها اخطار داده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در مورد حافظیه نیز دو ماه قبل به دلیل بدهی چندین دوره‌ای به مدت یک ساعت برق مجموعه قطع شد، عنوان کرد:، اما بلافاصله از طریق استانداری، معاونت میراث فرهنگی استان و مسئولان مربوطه ماجرا پیگیری و برق به شرط اینکه بدهی خود را پرداخت کنند مجدد وصل شد.

احمدی در خصوص میزان کل بدهی این مجموعه به شرکت توزیع برق گفت: مجموعه حافظیه و سعدیه در مجموع ۲۰ میلیون تومان بدهی معوقه دارند که چند بار به میراث فرهنگی اطلاع و اخطار داده ایم، اما هر بار با گرفتن یک مدت زمان دو یا چند ماهه این پرداخت را به تعویق می‌اندازد.

وی افزود: روز گذشته نیز پس از پایان مدت دو ماهه مهلت خود مجدد برق حافظیه را تنها برای یک ساعت قطع کردیم، اما باز با وعده‌های تلفنی قول دادند ظرف مدت یک هفته بدهی خود را پرداخت کنند.

احمدی با تاکید بر اینکه گر چه رویکرد ما وصول مطالبات است اما، در گام اول تعامل و همکاری با کل جامعه و ذی نفعان برای ما ملاک است به همین خاطر باز به مجموعه میراث فرهنگی مهلت مجدد داده شده که امید است در وقت تعیین شده اقدام به پرداخت بهی خود کنند.

احمدی با بیان اینکه تعرفه‌های برق اماکن گردشگری جز ارزان‌ترین تعرفه‌های برق در کشور محسوب میشود، اظهار کرد: در این راستا به جز تعامل و همکاری، برقراری عدالت اجتماعی نیز برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی عنوان کرد: هیچ یک از مشترکین برای ما تفاوتی ندارند، چرا که همان اندازه که یک واحد صنعتی، کشاورزی، تجاری یا مشترک خانگی باید به موقع بدهی خود را پرداخت نماید، اماکن فرهنگی و گردشگری که خود نماد فرهنگ یک شهر هستند باید از این قانون تبعیت کنند تا عدالت برقرار شود.

بنابه گفته احمدی، عدالت اجتماعی حکم میکند تمام شهروندان مسئولیت اجتماعی خود را به درستی بپذیرند و در این خصوص هم پرداخت بدهی‌های ذی نفعان و واریز آن به خزانه دولت که موجب میشود امور مربوط به همه آحاد جامعه و کشور انجام گردد نوعی مسئولیت اجتماعی است که برعهده تمام مشترکین برق است.

 

منبع: شیرازه

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار