کد خبر: ۴۹۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۸ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
وزیر نیرو در حاشیه بازدید از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران:
اتمام تعمیرات سالانه همه نیروگاه‌ها پیش از تابستان وزیر نیرو به منظور بررسی روند آماده‌سازی و تعمیرات تجهیزات نیروگاه‌ها، از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران بازدید کرد. وی با بیان اینکه تعمیرات نیروگاه‌ها تا خردادماه به اتمام می‌رسد، گفت: تا خرداد ماه و قبل از پیک برق تابستان ۱۴۰۱ تمامی تعمیرات به پایان رسیده و نیروگاه‌های کشور با تمام ظرفیت آماده تولید انرژی برق خواهند بود.

به گزارش برق نیوز، "علی‌اکبر محرابیان" صبح امروز یکشنبه برای بررسی روند تعمیرات تجهیزات نیروگاه‌ها از جمله شینه، توربین، شفت و ... از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در استان البرز بازدید کرد.

تولید برق نیروگاه‌ها با تمام ظرفیت در پیک تابستان

محرابیان در ادامه درخصوص تدابیر اندیشیده شده برای تامین برق مورد نیاز در تابستان پیش‌رو، با بیان اینکه تمامی تعمیرات نیروگاه‌های کشور تا قبل از پیک تابستان ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از نیروگاه‌های بخار و گاز باید مراحل تعمیرات اساسی را انجام دهند که بیش از ۵۰ درصد تعمیرات به پایان رسیده است.
وی با بیان اینکه تعمیرات نیروگاه‌ها تا خردادماه به اتمام می‌رسد، گفت: تا خرداد ماه و قبل از پیک برق تابستان ۱۴۰۱ تمامی تعمیرات به پایان رسیده و نیروگاه‌های کشور با تمام ظرفیت آماده تولید انرژی برق خواهند بود.

بازگشت بخش قابل توجهی از مشترکان برق به سطح الگو

وزیر نیرو با اشاره به اعمال تعرفه برق بر اساس مصوبه اخیر دولت، تصریح کرد: از ابتدای بهمن‌ماه، تعرفه برق بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ و مصوبه دولت محاسبه شده و یکم اسفندماه قبوض صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه تعرفه‌ها برای مشترکانی که کمتر از الگوی تعیین شده مصرف برق داشته باشند، تغییر نخواهد کرد، افزود: بر اساس آمار، بخش قابل توجهی از مشترکان بعد از اعلام نحوه محاسبه تعرفه برق به سطح الگو بازگشته‌اند.
وزیر نیرو با اشاره به موضوع آب نیز یادآور شد: فعلا آیین‌نامه تعرفه آب در دولت تصویب نشده، اما مدل مدیریت مصرف در این زمینه نیز به شکل برق خواهد بود.
وی با اشاره به تاثیر پیشرفت‌های مذاکرت وین بر افزایش ظرفیت برق گفت: به برنامه‌ریزی توسعه‌ای که برای صنعت آب و برق تدوین شده، با توافق یا بی‌توافق متعهد هستیم و افزایش ظرفیت ۳۵ هزار مگاواتی را در عرض ۴ سال برنامه‌ریزی کردیم که در حال حاضر اغلب واحد‌ها در مراحلی از پیشرفت هستند.
وزیر نیرو در ادامه با اشاره به توانایی و پتانسیل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که کشور در احداث نیروگاه دارد، لازم است چنین شرکتی نیز در حوزه تعمیرات نیروگاه‌ها در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه این شرکت سابقه طولانی در حوزه تعمیرات نیروگاهی دارد و از دهه ۷۰ فعالیت خود را با هدف تعمیرات نیروگاه‌های کشور آغاز کرده است، افزود: اکنون بخشی از تعمیرات نیروگاه‌های کشور‌های عراق و سوریه نیز در این شرکت انجام می‌شود.
وزیر نیرو با اشاره به بازدید خود از مجموعه شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: بازدید امروز به‌منظور بررسی روند پیشرفت تعمیرات نیروگاهی کشور بود که خوشبختانه نتایج خوبی حاصل شده است.

تذکر وزیر نیرو به وزیر افعانستانی در خصوص رهاسازی آب هیرمند

محرابیان با اشاره به موضوع حقابه هیرمند، با بیان اینکه طی سه ماهه اخیر مذاکرات متعددی در این رابطه با طرف‌های افغانستانی انجام شده، خاطرنشان کرد: در سفری که وزیر مربوطه افغانستان به ایران داشت، مذاکره‌ها دنبال و جلسه کمیساران آب نیز در افغانستان تشکیل شد، همچنین سه نوبت با وزیر و مسئولان افغانستان به‌صورت تلفنی پیگیر حقابه جمهوری اسلامی از آب هیرمند شده‌ایم.
وی با بیان اینکه طرف افغانی اظهار کرده حقوق ایران را به رسمیت می‌شناسد، گفت: تاکنون اقدامی در خصوص آزادسازی حقابه ایران صورت نگرفته و تذکر‌های لازم نیز در این زمینه به افغانستان داده شده که امیدواریم در روز‌های آینده این مهم اتفاق بیافتد.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
برق حرارتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
0
0
گفتن که این طرزطلب استعفا داده. ؟ پاچه خواری عظیمی رو ببینید که اصلا نمیدونه توربین خوردنیه یا پوشیدنی. اینا خوب بلدن که چطوری از میزشون جدا نشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
0
0
همین جمله برای ارزیابی سطح وزیر کافی است:
"بر اساس آمار، بخش قابل توجهی از مشترکان بعد از اعلام نحوه محاسبه تعرفه برق به سطح الگو بازگشته‌اند." الان اول اسفنده و کمتر از یک ماهه تعرفه جدید اعلام شده. ایشان آمار می دهند مشترکین به الگو برگشته اند
میقم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
0
0
سلام‌‌و وقت بخیر
خیلی ساده و ملموس می‌توان خبر ابقا شدن اقای طرز طلب رو با دیدن تصاویر این بازدید و عدم حضور این عزیز سفر کرده متوجه شد.عدم همراهی آقای وزیر در این بازدید و حضور همایون حائری نیز مزید برعلت است.نظر شما چیست؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار