کد خبر: ۴۹۵۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۸ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
گسترش همکاری‌های ایران و الجزایر در حوزه انرژی دیدار صمیمانه وزیر نیرو با وزیر انرژی و رئیس شرکت نفت الجزایر، در حاشیه اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در قطر برگزار و دو طرف بر توسعه روابط دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش برق نیوز، "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و الجزایر، در حاشیه اجلاس سران کشور‌های صادرکننده گاز در فوریه ۲۰۲۲ قطر، ضمن قدردانی از اظهارات وزیر الجزایری و تاکید بر آمادگی ایران مبنی بر همکاری در تمامی زمینه‌ها به‌ویژه در حوزه برق با الجزایر، اظهار امیدواری کرد هر چه سریع‌تر اجلاس کمیسیون دو کشور برگزار تا زمینه‌های همکاری تقویت شود.


در این دیدار "محمد عرقاب" وزیر انرژی الجزایر ضمن تشریح برنامه رئیس جمهور این کشور مبنی بر تولید و توسعه اقتصادی، مشترکات بسیار زیاد الجزایر با ایران در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و صنعتی را برشمرد و خواهان توسعه بیش از پیش این روابط شد.


وی خاطرنشان کرد: الجزایر چشم انتظار توسعه روابط با ایران به‌ویژه در زمینه انرژی است.


وزیر انرژی الجزایر با تاکید بر توانایی شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های صنعتی، تولیدی و گستردگی این مجموعه، درخواست همکاری با این شرکت‌ها برای رفع نیاز‌های الجزایر را ارائه و خاطرنشان کرد: فعالیت شرکت‌های ایرانی به صورت مستقل یا تشکیل شرکت مشترک با همتایان الجزایری امکان‌پذیر است.


وزیر الجزایری با بیان اینکه ظرفیت تولید برق در این کشور هم‌اکنون ۲۱ هزار مگاوات است، خواستار مشارکت شرکت‌های ایرانی در توسعه شبکه برق الجزایر در زمینه فشار قوی، فشار متوسط، فشار ضعیف و همچنین تولید تجهیزات برقی شد.


در پایان، طرفین بر لزوم انجام مذاکرات و ملاقات‌های دوجانبه در اولین فرصت ممکن تاکید کردند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار