کد خبر: ۴۹۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۴ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در سال جاری ۶۴۵ مگاولت آمپر به ظرفیت شبکه و ۱۰۹ کیلومتر مدار به طول شبکه با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۰۷۰۵ میلیارد ریال اضافه شد.

به گزارش برق نیوز، "مهدی ابو‌علی گله داری" با بیان اینکه این معاونت مسئولیت توسعه و افزایش ظرفیت و تبادل انرژی را در سطح انتقال و فوق‌توزیع در شرکت بر عهده دارد، بیان کرد: در سال جاری ۹ پروژه با ۸ ترانسفورماتور به میزان ۶۴۵ مگاولت آمپر به ظرفیت شبکه با ارزش سرمایه‌گذاری ۷۲۰۶ میلیارد ریال اضافه شد.


وی بیان کرد: این مقدار ظرفیت اضافه شده نسبت به هدف تعیین شده تا بهمن ماه (۶۷۰ مگاولت آمپر)، ۹۶ درصد محقق شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری با برقدار شدن ۲۸۵ مگاولت آمپر، تحقق ۱۳۹ درصدی را در این بخش شاهد باشیم.


معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه در این بازه زمانی ۱۰۹ کیلومتر مدار طی ۵ پروژه با ارزش سرمایه‌گذاری ۳۴۹۹ میلیارد ریال نیز وارد مدار شده، تصریح کرد: نسبت به هدف تعیین شده ۱۳۱ کیلومتر مدار تا پایان بهمن ماه، تحقق ۸۳ درصدی را شاهد هستیم که پیش‌بینی می‌شود با وارد مدار شدن ۲۵ کیلومتر مدار دیگر تا پایان سال، تحقق ۱۰۲ درصدی را در بخش خطوط شاهد خواهیم بود.


ابو‌علی گله داری تصریح کرد: امسال ۵۹ کیلومتر فیبر نوری بر روی سه خط انتقال و فوق‌توزیع با ارزش سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال اجرایی شده و ۴۹ قرارداد (خدمات مهندسی، نظارت، اجرا و خرید) به ارزش ۵۶۳۴ میلیارد ریال منعقد شده است.


وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری می‌توان به وارد مدار کردن بزرگترین ترانسفورماتور کشور با قابلیت کارکرد تا دمای ۵۸ درجه سانتی‌گراد به وزن تقریبی ۴۰۶ تن در سطح ولتاژی ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت و ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر در پست پیروزان اهواز اشاره کرد.


گفتنی است، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان وظیفه تامین و پایداری برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار