کد خبر: ۴۹۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۸ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق از حذف یارانه برق پر مصرف ها در آینده خبر داد و گفت: برای۲ هزار مشترک قبض های با رقم بیش از ۵ میلیون تومان صادر شده؛ این مشترکان بین ۲۰ تا ۷۰ برابر الگوی مجاز مصرف کرده اند.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور قبض‌های برق بر اساس تعرفه جدید از ابتدای اسفند خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه‌ای که قانونی که وجود دارد قصد داریم تا به مرور به سمت حذف یارانه برق پر مصرف‌ها حرکت کنیم. ضمن اینکه قصد داریم برای مشترکین پرمصرف کنتور‌های هوشمند نصب کنیم تا خود آن‌ها نیز از روند مصرف خود کاملا مطلع باشند.

به گفته او، برای حدود ۲ هزار مشترک قبض‌های با رقم بیش از ۵ میلیون تومان صادر شده است. این مشترکان بین ۲۰ تا ۷۰ برابر الگوی مجاز برق مصرف کرده اند. ۵۰ درصد این مشترکان پر مصرف در تهران قرار دارند. غرب مازنداران و مشهد از دیگر استان‌هایی هستند که سهم بالایی از مشترکان پر مصرف را به خود اختصاص داده اند.

سخنگوی صنعت برق همچنین درباره تغییرات قیمتی ایجاد شده، گفت: قبلا ما ۶ پله مصرفی داشتیم، اما در شیوه جدید محاسبه بهای برق مصرفی این تعداد به ۴ پله کاهش پیدا کرده است. یک پله مربوط به کسانی است که مطابق الگو مصرف می‌کنند. پله بعدی مربوط به مشترکانی که ۱.۵ برابر حد مجاز، پله بعدی برای مشترکانی که ۱.۵ تا ۲ برابر و پله بعدی مربوط به کسانی که بیش از دو برابر مصرف کنند.

برنامه ریزی برای تامین پایدار برق تابستان

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای جلوگیری از خاموشی‌ها گفت: برای تابستان برنامه مدونی تنظیم شده و از سوی وزیر نیرو هم ابلاغ شده است. بر اساس این برنامه از هر ظرفیت تولیدی برای پایداری برق در شبکه استفاده خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق استفاده از کنتور‌های هوشمند را یکی از برنامه‌های اصلی برای مدیریت مصرف اعلام کرد و گفت: قصد داریم تا از این طریق اطلاع دقیق تری از میزان مصرف مشترکان پر مصرف داشته باشیم. سیاست ما این است که با کاهش مصرف در بخش خانگی برق مورد نیاز کشور را به صورت پایدار تامین کنیم و مشکلی در تامین برق سایر مشترکین ایجاد نشود.

به گفته رجبی مشهدی، در برنامه تدوین شده حدود ۴ هزار و ۲۵۶ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی دیده شده است. همچنین قرار است که یک هزار و ۱۱۳ مگاوات از طریق ارتقای ظرفیت نیروگاهی و ۵۰۱ از طریق تجدید پذیر‌ها تا تابستان سال آینده به ظرفیت کشور اضافه شود. ضمن اینکه قرار است قبل از تابستان کل تعمیرات نیروگاهی را به پایان برسانیم.

 

منبع: بازار

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار