کد خبر: ۴۹۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸:۲۹ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
اجرایی شدن طرح افزایش تعرفه برای قبوض بالای ۵ میلیون مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق اطمینان داد که مشترکان عمده برق تغییری در تعرفه برق خود نخواهند داشت و این افزایش شامل مشترکان خیلی پرمصرف که دارای قبوض بالای ۵ میلیون هستند می‌شود.

به گزارش برق نیوز، به گفته رجبی مشهدی، صنعت برق دارای ۳۰ هزار مشترک است که کمتر از ۲ هزار مشترک خیلی پرمصرف هستند و قبض‌های بالای ۵ میلیون دریافت می‌کنند. حدود نیمی از این مشترکان در استان تهران، استان خراسان رضوی و غرب مازندران ساکن هستند. این مشترکان عمدتا صاحبان ویلا‌های بسیار خاص با امکانات ویژه هستند که از برق به صورت بی رویه استفاده می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: این افزایش تعرفه شامل مشترکانی که کمتر از الگوی تعیین شده مصرف دارند نمی‌شود و حتی در خصوص مشترکانی که بیش از الگو مصرف دارند، تعرفه به صورت پلکانی افزایش می‌یابد و رقمی که به قبض افزوده می‌شود ناچیز است.

وی تشریح کرد: به طور مثال الگو در ماه‌های غیر گرم سال ۲۰۰ کیلووات ساعت است و اگر مشترکی ۵۰ یا ۱۰۰ کیلووات ساعت بیشتر از این الگو مصرف کند، حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان افزایش مبلغ قبض خواهد داشت. ضمن اینکه آن میزان مصرفی که کمتر از الگو بوده نیز یارانه‌ای محاسبه می‌شود که مبلغش کمتر از ۲۰ هزار تومان است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در ادامه در تشریح الگو‌های تعیین شده گفت: تعرفه برق در ماه‌های غیر گرم ۲۰۰ کیلیووات ساعت است و در تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی افزایش می‌یابد. یعنی در مناطق عادی و معتدل کشور که شامل حدود ۸۰ درصد از کشور می‌شود، به ۳۰۰ کیلووات ساعت افزایش می‌شود. اما در ۴ منطقه گرمسیری که بر اساس شرایط اقلیمی طبقه بندی شده اند تا ۳ هزار کیلووات ساعت افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است که استان‌های حاشیه خلیج فارس و دریای عمان و استان‌های همجوار آن‌ها مانند خوزستان، جنوب سیستان وبلوچستان و بخش‌هایی از کرمان جز منطقه گرمسیری ۱ محسوب می‌شوند.

او اظهار داشت: از این ماه در تمام قبض‌هایی که صادر می‌شود میزان مصرف و اطلاعات لازم برای مدیریت مصرف از سوی مشترکان درج خواهد شد همچنین از طریق سامانه برق من نیز می‌توان به این اطلاعات دست یافت.

سخنگوی صنعت برق در خصوص پرداخت خسارت وسایل برقی آسیب دیده ناشی از خاموشی در تابستان نیز اظهار داشت: پس از عقد قرارداد با شرکت بیمه، کارشناسی‌های لازم انجام گرفت و بخش عمده‌ای از خسارت‌ها پرداخت شد؛ لذا اگر مشترکی معترض است می‌تواند مراتب را به منظور انجام اقدامات کارشناسی لازم از طریق سامانه برق من یا سایت شرکت توانیر اطلاع دهد.

رجبی مشهدی در مورد بروز خاموشی‌های احتمالی گفت: خوشبختانه در حال عبور از زمستان سردی هستیم که در آن تا این لحظه در هیچ نقطه از کشور خاموشی ناشی از کمبود سوخت رخ نداده است.

وی افزود: با هماهنگی بسیار خوبی که با وزارت نفت و صمت شکل گرفت، شبکه سراسری برق کشور در وضعیت پایدار است و امیدواریم که در بهار هم به همین شکل ادامه یابد. گرچه ما همیشه توصیه می‌کنیم که از وسایل برقی به شکل مطلوبی استفاده شود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار