کد خبر: ۴۹۶۴۷
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۴ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۶ هزار و ۳۰۰ مشترک برق کشاورزی این استان در طرح‌های کاهش مصرف برق طی تابستان سال‌جاری مشارکت کردند.

به گزارش برق نیوز، "محمد اله‌داد" در آیین تجلیل از کشاورزان همکار در پیک مصرف برق تابستان ۱۴۰۰، اظهار داشت: این تعداد مشترک کشاورزی ۲۳ میلیارد ریال پاداش جهت شرکت در طرح‌های پیک‌سایی توزیع برق استان مرکزی دریافت کردند.


وی با بیان اینکه عقد تفاهم‌نامه با کشاورزان از جمله دستورالعمل‌هایی است که در خصوص کاهش مصرف برق مشترکان از سوی وزارت نیرو و توانیر به شرکت‌های توزیع نیروی برق ابلاغ شده، افزود: کشاورزان در ساعات اوج مصرف برق به ویژه در فصل تابستان از ساعت ۱۳ تا ۱۷ در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، با خاموش کردن چهار ساعته موتور پمپ چاه‌های مزارع خود ۲۰ ساعت شبانه‌روز را به صورت رایگان از برق استفاده کنند.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه مشترکان چاه‌های کشاورزی ملزم به رعایت قدرت و انرژی مندرج در پروانه بهره‌برداری معتبر هستند، تصریح کرد: نرخ تعرفه مشترکان کشاورزی دارای تجاوز از قدرت و یا مصرف تغییر خواهد کرد و نرخ مشترکان در محدوده مصرف دیماند قرارداد تغییری نداشته و فقط مشمول مشترکان دارای تجاوز از قدرت دیماند قرارداد خواهد شد.


وی ضمن ارایه راهکار‌های کاهش مصرف برق در حوزه کشاورزی، افزود: ۳۰ تا ۴۰ درصد مبلغ صورت‌حساب برق در برخی موارد به دلیل بالا بودن مصارف انرژی راکتیور در موتور الکتریکی است که با نصب خازن مناسب به سادگی از پرداخت هزینه مضاعف جلوگیری خواهد شد.


اله‌داد ضمن ابراز رضایت از همراهی کشاورزان با طرح‌های تشویقی همکاری در برنامه‌های مدیریت مصرف تابستان سال‌جاری اظهار داشت: همکاری مشترکان کشاورزی در طرح‌های پیک‌سایی تابستان سال‌جاری، صرفه‌جویی ۱۷ هزار و ۳۳۸ مگاوات ساعتی برق در کاهش پیک بار را به دنبال داشته است.


وی ضمن اعلام تغییر نرخ مصرف برق برای کشاورزانی که در سقف پروانه بهره‌برداری از منابع آبی استفاده می‌کنند، افزود: از ابتدای بهمن‌ماه امسال، برق مصرفی مازاد بر پروانه اعم از مصارف ویلاها، کارگاه‌ها و مصارف غیر مرتبط در مجاورت چاه‌های آب به قیمت تامین محاسبه و دریافت خواهد شد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار