کد خبر: ۴۹۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۵ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
افزایش بهای قبض‌های برق این روز‌ها سبب گلایه شهروندان آبادانی و خرمشهری شده است. معاون مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، درخصوص محاسبه برخی قبض‌های برق به شیوه تصاعدی در آبادان و خرمشهر از امکان قسط بندی در پرداختی آن‌ها خبر داد.

به گزارش برق نیوز، شهروندان آبادانی و خرمشهر از دریافت قبض‌های برق با مبلغ‌های سرسام آور گلایه کردند.

اهالی این دو شهرستان با ارسال شهروند خبرنگار از صدا وسیما خواستند علت گرانی برق را پیگیری کند.

شهروندان می‌گویند: مبالغ ۵۰۰ هزار تومان، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان برای منازلی است که از گاز شهری برای مصارف گرمایشی استفاده می‌کنند.

سیاوش کریمی-معاون مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، با بیان اینکه تعرفه‌های برق تغییر چندانی نکرده است گفت: در زمستان تعرفه برق و الگوی مصرف نسبت به تابستان تغییر می‌کند. اگر الگوی مصرف ۲۰۰ کیلووات بر ساعتی متعارف رعایت نشود قبض‌های برقی که صادر می‌شود با توجه به استفاده از وسایل گرمایشی برقی نسبتا زیاد خواهد بود.

معاون مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در واکنش به گلایه برخی شهروندان آبادان و خرمشهری در خصوص افزایش مبلغ قبض برق در ماه‌های پایانی سال گفت: اگر خانواده‌ای مطابق الگوی مصرف از برق استفاده نکند بر اساس تعرفه تصاعدی محاسبه می‌شود، اما قابل قسط بندی است.

به گفته او تعرفه‌های برق خانگی در طول امسال تغییر خاصی نداشتند، اما با توجه به اینکه در حال حاضر در تعرفه زمستان قرار داریم، حداکثر میزان مصرف برق ۲۰۰ کیلو وات است.
در خوزستان تعرفه خاص فصول گرم سال و تعرفه زمستانه وجود دارد.

این مسئول از شهروندان خواست برای گرمایش منزل و تهیه آب گرم از برق استفاده نکنند تا میزان استفاده آن‌ها از برق از حالت استاندارد خارج نشود.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
0
0
از دسته گلهای اقتصاد وزارت نیرو است که بی توجه به توان اقتصادی مردم نرخ برق را افزایش داده اند. این هنوز از نتایج سحر است. یک عده فقط حرف میزنند تا توجیه گر روال نادرست در افزایش قیمت باشند. اگر قسطی شود چه حسنی دارد وقتی دخل مطابق این خرج تحمیلی نیست و نتیجه اینکه
اقساط بر روی هم انباشته خواهند شد. جالب اینکه دولت افزایش قیمت را در بسیاری از کالاها بر نمیتابد اما خود به یک باره برای توجیه افزایش نرخ برق پله اختراع میکند و نرخ برق را تا سه ردابر قبمت تمام شده تامین افزایش میدهد
بهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
0
1
وقتی مردم مشکل در پرداخت قبض برق دارند چرا تعرفه ها دو برابر شده است !!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
1
0
جالبه تو خوزستان در هر اتاقی یک کولر روشنه حاضر نیستند یک اتاق را خاموش کنند بیان کنار هم باشند ،‌بعد سرماه که قبض برق میاد می گن نداریم خوب اگه نداری اون همه کولر برای چیه . یکم ملاحظه باید کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
0
0
تافته های جدابافته.
بقیه مردم هم که ادم نیستن.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار